خبرگزاری کار ایران

روابط عمومی هلال‌احمر خبر داد:

استمرار ارائه خدمات درمانی هلال‌احمر ایران در نجف و کربلا تا پایان ماه صفر

asdasd
کد خبر : ۶۸۶۴۹۹

در آستانه اربعین و روزهای پایانی ماه صفر و با توجه به استمرار حضور زائران کشورمان در کشور عراق، روابط‎عمومی جمعیت هلال‌احمر در اطلاعیه‌ای از ارائه خدمات بهداشتی و درمانی هلال احمر در شهرهای زیارتی نجف و کربلا تا پایان ماه صفر خبر داد.

به گزارش ایلنا، در آستانه اربعین و روزهای پایانی ماه صفر و با توجه به استمرار حضور زائران کشورمان در شهرهای زیارتی کربلا و نجف، روابط‎عمومی جمعیت هلال‌احمر در اطلاعیه‌ای از ارائه خدمات درمانی در این شهرها تا پایان ماه صفر خبر داد.

در این اطلاعیه با تاکید بر اینکه درمان و سلامت زائران ایرانی در خارج از کشور از جمله وظایف هلال احمر است که جمعیت هلال احمر این وظیفه را با کمک نیروهای داوطلب (پزشکان، امدادگران، خبرنگاران و …) و در همکاری با هلال احمر و وزارت صحه کشور عراق انجام می دهد، آمده است: «جمعیت هلال احمر تا پایان ماه صفر خدمات بهداشتی و درمانی به زائران را در درمانگاه های مستقر در شهرهای نجف (هتل نباء، هتل ام القری) و کربلا (هتل ملاک و هتل شرق) ادامه می دهد.»

همچنین بر اساس این اطلاعیه تا روز گذشته و پس از شروع موج بازگشت زائران، ۴٢١ هزار زائر در کشور عراق از خدمات بهداشتی و درمانی هلال احمر ایران بهره مند شده اند که از این تعداد، ٣٠٠ هزار مورد ویزیت بوده است، بالغ بر ۲۵ هزار زائر نیز طی ۱۰ روز اخیر، از خدمات درمانگاه‌های هلال احمر ایران در کاظمین برخوردار شده اند.

به علاوه در طرح امداد و نجات اربعین که از ٢١ مهر آغاز شده و به مدت ٢١ روز تا ١١ آبان ادامه خواهد داشت، ١٢ هزار نفر (امدادگر، نجاتگر، پزشک، پرستار و عوامل پشتیبانی)، به کارگیری شده و تا روز گذشته، ۵٠ هزار نفر با مراجعه به پایگاه های هلال احمر در پایانه های منتهی به مرز های مهران، چذابه و شلمچه و همچنین پایگاه های مستقر در مسیر راهپیمایی نجف به کربلا خدمات امدادی لازم را دریافت کرده اند.

بر اساس این اطلاعیه، قرارگاه های مرزی اربعین حسینی در مرزهای مهران، شلمچه و چذابه فعال هستند. نماینده سازمان امداد و نجات در ستاد ملی اربعین در این قرارگاه‌ها حاضر است و ٢٠ دستگاه آمبولانس آماده عملیات در قرارگاه های مرزی، ۴ دستگاه خودروی ارتباطات تیپ یک در قرارگاه ها، ۴ فروند بالگرد در قرارگاه های مرزی خسروی، مهران، شلمچه و چذابه استقرار دارد. همچنین درباره امکانات و تجهیزات امدادی فعال در طرح امداد و نجات در ایام اربعین نیز ۴۷۷ پایگاه امداد و نجات بین شهری در سراسر کشور آماده است، ۸٠ پایگاه امداد و نجات بین شهری استان های معین در محورهای مواصلاتی منتهی به مرزهای خروجی در حالت آماده باش کامل قرار دارد؛ به علاوه ۸۷ پایگاه امداد و نجات ثابت، موقت و سیار در استان های ایلام، خوزستان و کرمانشاه فعال است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز