خبرگزاری کار ایران

رییس شورای شهر تهران:

تا دو هفته دیگر شهردار جدید را به وزرات کشور معرفی کنیم

asdasd
کد خبر : ۶۸۵۸۲۹

رییس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه شورا از امروز وارد مرحله انتخاب شهردار شده، گفت: تا دو هفته دیگر شهردار منتخب شورای پنجم را به وزرات کشور برای انجام شدن مراحل قانونی معرفی می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن هاشمی، رییس شورای اسلامی شهر تهران در ابتدای نود و ششمین جلسه شورا با اشاره به عدم تصویب فوریت لایحه مستثنی شدن شهردار تهران از قانون بازنشستگی گفت: از امروز فرایند انتخاب شهردار جدید آغاز شده است و امیدواریم بتوانیم تا دو هفته آینده شهردار منتخب شورای پنجم را به وزرات کشور برای انجام شدن مراحل قانونی معرفی کنیم.

 رییس شورای شهر تهران در خصوص اخبار ضدو نقیض در فضای مجازی پیرامون موضوع انتخاب سومین شهردار پایتخت اظهار داشت: درخواست ما از اصحاب رسانه این است که با توجه به فرصت کوتاه انتخاب شهردار و پیامدهای منفی، بی ثباتی در مدیریت شهری از دامن زدن به شایعات و اخبار ناموثق که موجب ایجاد تنش و اختلاف در فضای عمومی می‌شود خودداری کرده و با ارائه نظرات کارشناسی و انتقادات و پیشنهادات سازنده ما را در ایفای وظیفه یاری کنند.

هاشمی همچنین با اشاره به فرارسیدن سالروز اربعین حسینی گفت: مدیریت شهری نیز همانند سال گذشته، با تمام توان و انگیزه، در خدمت زائران حسینی و انجام وظایف محوله به شهرداری تهران در این همایش انسانی است.

 رییس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه گفت: اربعین بزرگترین مراسم مذهبی در جهان است که  بیش از ده میلیون نفر از شیعیان عراق به همراه دومیلیون زائر ایرانی و صدها هزار زائر از ده‌ها کشور جهان گرد هم می‌آیند تا پژواک ندای خاموش شده بزرگترین مظلومیت تاریخ باشند.

هاشمی پیاده روی اربعین حسینی را  فرصتی دانست که انسان ها بدون مال و مقام و رتبه و مدرک، پای در مسیر همدلی و همرنگی بگذارند و اندوه و عزای فرزند فاطمه، غبار کینه ها، کدورت ها، منیت ها و تعلق ها را بشوید.

 هاشمی افزود: در اربعین همه صرف نظر از جایگاه و قومیت و کشور و شرایط‌شان، بر سر سفره کرم اباعبدالله الحسین می نشینند و در موکب های حسینی در کنار هم استراحت می کنند. این سنت زیبای دینی زوار اربعین را در رودخانه انوار حسینی می شوید.

 رییس شورای شهر تهران تاکید کرد: اربعین، زمان ظهور یکدلی و برادری و انسجام تشیع است و فرصتی است که جهان اسلام در برابر افراط گرایی و خشونت سلفیون، یکرنگی و ملایمت و منطق اسلام ناب را به نمایش بگذارد. این صف عظیم عزاداران حسین است که امنیت، صلابت و منطق اسلام را برای همه جهانیان تصویر می کند.

 وی ادامه داد: از زمانی که نخستین زائر اربعین جابر انصاری، صحابی رسول خدا که بدون چشم ظاهر و با بینایی دل، خود را به کربلا رساند 14 قرن می گذرد، اما همه میلیون ها عاشق امام حسین (ع) که هر سال اربعین به قبر مطهر سالار شهیدان می رسند همانند جابر منتظر شنیدن پاسخ سلامشان از سوی حسین علیه السلام هستند.

او همچنین از شهردار تهران محمدعلی افشانی که در روزهای گذشته برای سرکشی به خدمت رسانی شهرداری تهران بهمراه محمد جواد حق شناس ریاست کمیسیون فرهنگی شورا به کربلا سفر کردند، قدردانی کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز