خبرگزاری کار ایران

در یک عمل جراحی نادر؛

توموری ۲ کیلوگرمی از ریه یک خانم باردار خارج شد

asdasd
کد خبر : ۶۸۵۷۹۳

در یک عمل جراحی نادر، توموری به اندازه ۲ کیلوگرم از ریه سمت چپ یک خانم باردار هرمزگانی در مجتمع آموزشی، پژوهشی و درمانی پیامبر اعظم (ص) بندرعباس خارج شد.

به گزارش ایلنا، وحید دهستان، فوق تخصص ریه در این خصوص گفت: بیمار، یک خانم جوان ۳۳ ساله و حدود ۳۴ هفته باردار بود که با علائم تنگی نفس، سرفه و درد در قفسه سینه به مجتمع آموزشی، پژوهشی و درمانی پیامبر اعظم (ص) مراجعه کرد.
 
وی با اشاره به اینکه در معاینات بالینی و بررسی اولیه از جمله سونوگرافی ریه، احتمال وجود تومور ریه مطرح شده بود، گفت: به منظور  اقدامات تکمیلی، عکس از قفسه سینه و سی تی اسکن انجام و پس از نمونه برداری از طریق پوست، وجود تومور محرز شد.
 
دهستان اظهار داشت: با توجه به شرایط موجود که تنگی نفس بیمار شدید تر شده بود، به سرعت کمیته ای جهت ختم بارداری بیمار تشکیل و ختم بارداری به روش سزارین انجام و نوزاد پسر متولد شده با سلامت کامل جسمی ترخیص شد و بعد از آن، بیمار در لیست عمل برداشتن تومور قرار گرفت.
سید حسام الدین بنی هاشمی، فوق تخصص جراحی توراکس نیز درباره این عمل جراحی گفت: انجام این عمل از حساسیت بالایی برخوردار بود زیرا که تومور به حدی در ریه بیمار رشد کرده بود که آئورت و قلب را به طرف مقابل فشارداده بود، لذا انجام این عمل با توجه به اندازه تومور و اینکه تومور از داخل به دیافراگم نیز چسبیده بود با ریسک بالا و احتمال خونریزی شدید همراه بود که در نهایت با همکاری تیم بیهوشی و اتاق عمل، این عمل با موفقیت انجام و توموری به اندازه ۲ کیلوگرم از ریه سمت چپ خارج و نمونه جهت بررسی به پاتولوژی ارسال شد.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز