خبرگزاری کار ایران

سردار مهماندار در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد:

کاهش نیمی از کشته‌های تهران در صورت رعایت قوانین توسط موتورسواران

asdasd
کد خبر : ۶۸۵۰۶۳

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با بیان اینکه بخش عمده تلفات درون شهری به دلیل عدم رعایت قوانین و مقررات است، گفت: رعایت قوانین و مقررات توسط موتورسیکلت‌ها می‌تواند بیش از نیمی از کشته‌های این شهر را کاهش دهد.

سردار محمدرضا مهماندار (رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره برخورد پلیس با افرادی که در نزدیکی مراکز معاینه فنی اقدام به اجاره لاستیک به خودروها می‌کنند، گفت: تاکنون در اطراف مراکز معاینه فنی چنین مواردی به ما گزارش نشده است، البته اگر چنین مواردی را مشاهده کنیم، حتما برخورد خواهیم کرد.

وی ادامه داد: البته خودروهای سیار که با همکاری معاونت حمل و نقل ترافیک شهر تهران در سطح شهر مستقر شده اند، به صورت رندم خودروها را در سطح شهر کنترل می‌کند و خودروهایی که شرایط معاینه فنی را ندارند یا با تقلب معاینه فنی خودرو را کسب کرده‌اند، را شناسایی می‌کنند و معاینه فنی آنها ابطال می‌شود. 

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ همچنین در خصوص افزایش تصادفات درون شهری در سال جاری گفت: برابر آمار پزشکی قانونی در تهران حدود 2 درصد کاهش تلفات ناشی از تصادفات درون شهری نسبت به مدت مشابه سال گذشته را داشتیم. البته این عدد در رابطه با مصدومیت ها بیش از 10 درصد کاهش داشته است. 

وی ادامه داد: اتفاق خوبی در خصوص کاهش تلفات و مجروحان تصادفات درون‌شهری افتاده، اما باز هم باید تلاش‌های بیشتری در این خصوص صورت گیرد. 

سردار مهماندار با بیان اینکه بخش عمده تلفات ناشی از تصادفات درون شهری به دلیل عدم رعایت مقررات توسط رانندگان است، خاطرنشان کرد: بیشترین تلفات ناشی از تصادفات در حوزه موتورسیکلت است و در حدود 35 تا 40 درصد تلفات مربوط به این قشر است. متاسفانه برخی از موتورسیکلت‌سواران در تهران قوانین و مقررات را رعایت نمی‌کنند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ معتقد است؛ رعایت قوانین و مقررات توسط موتورسیکلت‌ها می‌تواند بیش از نیمی از کشته‌های این شهر را کاهش دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز