خبرگزاری کار ایران

پس از دیدار سردار شیرزاد و صالحی انجام شد؛

تشکیل کارگروه مشترک بین سازمان انرژی اتمی و پلیس بین‌‌الملل ناجا

asdasd
کد خبر : ۶۸۴۲۸۶

رئیس پلیس بین‌الملل ناجا در دیدار با رئیس سازمان انرژی اتمی کشور با تاکید بر تشکیل کارگروه مشترک میان این دو سازمان از آمادگی این پلیس برای دستگیری متهمان بین‌المللی خبر داد.

به گزارش ایلنا، سردار هادی شیرزاد رئیس پلیس بین‌‌‌الملل ناجا در دیدار با علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به ظرفیت‌‌ها و ارائه گزارشی از مأموریت‌های محوله پلیس بین‌‌الملل بر ضرورت شناخت محورهای مشترک همکاری و توسعه بین دو طرف تاکید کرد.  

وی ضمن درود به روان پاک شهدای هسته‌‌‌ای، از آمادگی پلیس بین‌‌الملل ناجا برای همکاری با سازمان انرژی اتمی در راستای ردیابی و شناسایی متهمان بین‌‌‌المللی به ویژه تروریست‌‌‌ها خبر داد و اظهار داشت: با توجه به پروتکل‌‌‌های سازمان اینترپل و تلاش‌‌های همکارانم، تمام سعی ما بر این است هیچ متهمی نتواند از قانون بگریزد و حتی فراتر از مرزهای کشور نیز باید منتظر دستان پر قدرت قانون باشد.

رئیس پلیس بین‌الملل ناجا با اشاره به ظرفیت‌‌‌های موجود سازمان اینترپل در پیشگیری و مقابله با تهدیدات هسته‌‌ای و بیولوژیکی، درباره کارکرد بانک‌‌‌های اطلاعاتی سازمان اینترپل تصریح کرد: این بانک‌‌ها حاوی اطلاعاتی از کشورهای مختلف در حوزه سرقت مواد هسته‌‌ای، فروش مواد هسته‌‌ای تقلبی، حملات هسته‌‌ای و... است که برای کشورهای عضو سازمان اینترپل به اشتراک گذاشته می‌‌‌شود؛ از دیگر محتویات این اطلاعات اشتراکی می‌‌توان به محتوای اجلاس‌‌‌‌ها و کنوانسیون‌هایی که سازمان اینترپل در این رابطه برگزار می‌کند، اشاره کرد.

علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی نیز ضمن ابراز خرسندی از دیدار با سردار شیرزاد و هیات همراه خاطرنشان کرد: تاکنون به این میزان به ظرفیت‌‌های بین‌‌المللی ناجا آشنا نبودم و این جلسه باعث آشنایی کامل با ظرفیت‌‌های این پلیس شد که به طور قطع این امر می‌‌تواند در حوزه‌‌های مرتبط با امنیت هسته‌‌ای و سازمان انرژی اتمی بسیار روشنگر و راهگشای ما باشد.

در ادامه این دیدار، طرفین بر تشکیل کارگروهی مشترک میان سازمان انرژی اتمی و پلیس بین‌الملل ناجا به منظور بهره‌‌مندی از ظرفیت‌‌های مشترک در راستای پیشبرد مأموریت‌ها تاکید کردند.

گفتنی است، در خاتمه این دیدار صمیمانه، شیرزاد، نشان پلیس بین‌‌الملل ناجا را به رسم‌‌ یادبود به رئیس سازمان انرژی اتمی تقدیم کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز