خبرگزاری کار ایران

سردار رحیمی در جمع خبرنگاران خبر داد:

منهدم شدن باند ربایش و آزار و اذیت دختران در تهران

کد خبر : ۶۸۳۹۹۴

رییس پلیس تهران بزرگ گفت: ۱۰ قبضه سلاح کلت کمری، دو قبضه کلاش جنگی، ۲ عدد نارنجک دست‌ساز و مقادیری فشنگ به همراه ۶۴ قبضه انواع سلاح سرد کشف و ضبط شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار حسین رحیمی در حاشیه چهارمین طرح دستگیری اراذل و اوباش در جمع خبرنگاران گفت: چهارمین مرحله برخورد با اراذل و اوباش، مزاحمین نوامیس در چند روز گذشته براساس گزارشات مردمی، اقدامات اطلاعاتی و تماس با فوریت‌های پلیس ۱۱۰ اجرا شد و براساس آن ۲۲۵ عملیات طی ۴۸ ساعت گذشته در نقاط مختلف و آلوده شهر تهران اجرا شد.

وی ادامه داد: همچنین در این طرح ۲۱۰ واحد صنفی اعم از قهوه‌خانه و باشگاه‌های بدنسازی، ۶۸ پارک و تفرجگاه و ۲۵ نقطه که براساس تماس‌های مکرر مردم در رابطه با حضور اراذل و اوباش شناسایی شده بود، پاکسازی شد.

رئیس پلیس تهران بزرگ با اشاره به دستگیری اراذل و اوباش در این طرح گفت: ۲۴۰ نفر از اراذل و اوباش، مزاحمین نوامیس، غصب عناوین، تجاوز به عنف، تخریب اموال عمومی و تشویش اذهان عمومی در فضای مجازی می‌کردند در این طرح دستگیر شدند که ۴۵ نفر از این افراد زیر ۱۸ سال بوده و به خانواده‌هایشان تحویل داده شدند. همچنین از مجموع این ۲۴۰ نفر ۵۱ نفر دارای سوابق زندان و بازداشت بودند.

سردار رحیمی با اشاره به انواع سلاح کشف شده در این طرح گفت: ۱۰ قبضه سلاح کلت کمری، دو قبضه کلاش جنگی، ۲ عدد نارنجک دست‌ساز و مقادیری فشنگ به همراه ۶۴ قبضه انواع سلاح سرد کشف و ضبط شده است.

سردار رحیمی با اشاره به افراد دستگیر شده در این طرح گفت: گروهی از این افراد تحت عنوان پلیس اماکن به واحدهای صنفی مراجعه و اقدام به اخاذی می‌کردند. همچنین یک باند که به صورت مسلحانه بعد از سرقت از رایزن ژاپن اقدام به سرقت یک خودروی لوکس در خیابان اندرزگو کرده بود نیز شناسایی و دستگیر شدند.

وی ادامه داد: همچنین دو باند اراذل و اوباش که در نقاط مختلف تهران اقدامات اوباش‌گرانه داشتند و هر دو اعضای این باند قصد خروج از مرزهای کشور را داشتند شناسایی و دستگیر شدند. همچنین باندی که اقدام به ربایش دختران و آزار و اذیت آنها در منطقه‌ای از تهران می‌کردند شناسایی و دستگیر شدند و کلاهبرداران اینترنتی که دارای سوابق قبلی بودند نیز شناسایی و دستگیر شدند. این کلاهبرداران که سابقه ارتکاب همین جرم را دارند اقدام به ۴.۵ میلیارد تومان کلاهبرداری از طریق اینترنت کرده بودند.

وی گفت: سرقت مسلحانه در شهرک بوعلی در منطقه سعادت‌آباد صحت ندارد و ما در تهران وضعیت امنیتی مطلوبی داریم.

او ادامه داد: در حال حاضر سرقت‌های خرد در تهران افزایش پیدا کرده و ما در همین زمینه طرح‌های ویژه‌ای داریم که از روز گذشته طرح مبارزه با سرقت در تمام کلانتری‌ها با همکاری یگان امداد و گشت انتظامی و پایگاه‌های آگاهی انجام خواهد شد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به کشف وضبط انواع کتاب قاچاق و غیرمجاز گفت: اقدام دیگری که در این طرح صورت گرفته برخورد با کسانی بود که اقدام به نشر کتاب‌های غیرمجاز و ضاله می‌کردند و در عملیاتی که در چندین نقطه شهر تهران انجام شد ۳۳۳ هزار جلد کتاب که در ۱۶ انبار دپو شده بود کشف و ضبط شد.

رئیس پلیس تهران بزرگ با بیان اینکه این کتاب‌ها توسط ۹۰۰ دستفروش کتاب غیرمجاز در سراسر کشور به فروش می‌رسیدند گفت: در این رابطه ۱۵ نفر از افرادی که اقدام به چاپ و نشر و توزیع این کتاب‌های قاچاق می‌کردند شناسایی و دستگیر شدند. همچنین کتاب‌های فاقد مجوز نشر و ضاله و کتاب‌های کپی‌ شده جمع‌آوری و کشف و ضبط شدند. این طرح در جهت حمایت از نویسندگان، ناشران، فروشندگان کتب ادامه دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز