خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

توضیحات سخنگوی ستاد اربعین در خصوص تاخیر در صدور ویزا

asdasd
کد خبر : ۶۸۳۵۴۹

سخنگوی ستاد اربعین با بیان اینکه صرف ثبت‌نام در سامانه سماح برای دریافت ویزا کفایت نمی‌کند، در خصوص تاخیر در صدور ویزا توضیحاتی ارائه کرد.

شهریار حیدری (سخنگوی ستاد اربعین) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره سردرگمی برخی مردم در مواجه با سایت سماح و عدم دریافت ویزا در کمتر از ۷۲ ساعت با بیان اینکه سامانه سماح به طور روزانه نظارت می‌شود، گفت: افرادی که در سامانه سماح ثبت‌نام و مدارک خود را به دفتر زیارتی  مربوطه می‌دهند، در کمتر از ۷۲ ساعت ویزا دریافت می‌کنند و بیشتر از این مدت زمان هم نیست.

وی با بیان اینکه در ۵ الی ۶ استان بزرگ مانند تهران، قم و ... ممکن است صدور ویزا ۷۲ ساعت طول بکشد، تصریح کرد: در استان‌های پرجمعیت ۷۲ ساعت صدور ویزا زمان می‌برد. در ۱۷ استان کشور ویزا در کمتر از ۲۴ ساعت صادر می‌شود و در دیگر استان‌ها نیز در کمتر از ۴۸ ساعت صدور ویزا را داریم.

سخنگوی ستاد اربعین خاطرنشان کرد: برخی افراد در سامانه سماح ثبت‌نام می‌کنند، اما مدارک خود را به دفاتر حج و زیارت تحویل نمی‌دهند، چراکه تصور می‌کنند صرف ثبت‌نام در سامانه سماح برای دریافت ویزا کافی است، در حالی که این طور نیست و صدور ویزا برای این افراد ممکن است؛ طولانی شود و تا زمانی که مدارک خود را به دفاتر حج و زیارت تحویل ندهند، نمی‌توانند ویزا دریافت کنند.

حیدری تاکید کرد: زائران باید پس از ثبت‌نام در سامانه سماح مدارک خود را به دفتر حج و زیارتی که در سامانه برای آنها مشخص شده است، تحویل داده و رسید دریافت کنند. ملاک صدور ویزا در ۷۲ ساعت نیز از زمانی محاسبه می‌شود که مدارک به دفتر حج و زیارت تحویل داده شده و رسید دریافت کرده باشند.

وی ادامه داد: تعداد محدودی از شرکت‌های وابسته به سازمان حج و زیارت مدارک زائران را دریافت می‌کنند و از آنجا که می‌خواهند یک‌باره اقدام کنند، مدارک ۲۰ الی ۳۰ نفر را گرفته و نگهداری می‌کنند تا تعداد زیادتر شود و یکجا در سامانه سماح ثبت‌نام می‌کنند، در حالی که اقدام این دفاتر تخلف است و از دو روز گذشته سازمان حج و زیارت به طور مرتب این دفاتر را رصد می‌کند تا دفتر مدارک زائران را نگهداری نکنند.

سخنگوی ستاد اربعین خاطرنشان کرد: سه شرکت که در گذشته به صورت مستقیم با سفارت عراق همکاری داشتند و مدارک زائران را از آنها گرفته و قصد داشتند خارج از سامانه سماح اقدام کنند، شناسایی شدند و تمام مدارک زائران از آنها گرفته شد، اکنون نیز مراحل صدور ویزای این زائران در حال انجام است و ظرف یکی دو روز آینده ویزای زائران صادر خواهد شد.

وی با بیان اینکه این شرکت‌ها متخلف هستند و به سیستم قضایی معرفی شده‌اند، تصریح کرد: در مجموع زائران بدانند که صرف ثبت‌نام در سامانه سماح برای دریافت روادید کفایت نمی‌کند و باید حتما به شرکت زیارتی که سامانه معرفی می‌کند، مدارک را تحویل دهند و اگر بیش از ۷۲ ساعت طول کشید از طریق همان سامانه سماح می‌توانند برای شکایت اقدام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز