خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش:

"جلب اعتماد خانواده‌ها" اصلی‌ترین سرمایه مدارس است

asdasd
کد خبر : ۶۸۲۶۳۶

مدیرکل دفتر انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش اصلی‌ترین سرمایه مدارس را جلب اعتماد خانواده‌ها دانست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نورعلی عباسپور، مدیرکل دفتر انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش در آیین بزرگداشت هفته پیوند اولیا و مربیان اظهار کرد: معتقدیم اصلی ترین سرمایه مدارس جلب اعتماد خانواده‌ها است و مشارکت والدین در برنامه‌های مدرسه حق آنهاست و تلاش داریم موانع فعالیت خانواده‌ها در فعالیت در مدرسه را برداریم.

وی با اشاره به اینکه انجمن اولیا و مربیان، حلقه وصل خانه و مدرسه است، گفت: ما موظفیم انتخابات انجمن اولیا و مربیان را از حالت صوری خارج کنیم و خانواده‌ها در برنامه‌ها از ستاد تا اجرا سهیم باشند.

عباسپور با اشاره به دستاوردهای این انجمن گفت: یکی از فعالیت ها اصلاح دستورالعمل اجرایی حمل و نقل دانش آموزی از طریق کارگروه ماده ۱۹ و ابلاغ آن به استان های کشور بوده است. همچنین برگزاری آزمون جذب و انتخاب مدرس آموزش خانواده به صورت کشوری و برگزاری دوره آموزشی برای برگزیدگان آن به تعداد ۱۳۷۰ نفر به صورت استانی و صدور گواهینامه مدرسی،  برگزاری دوره های آموزشی تربیت مدرس در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی با همکاری قوه قضائیه و کشور و تدوین و تنظیم و ابلاغ شیوه نامه اجرایی برنامه آموزش خانواده برای سال تحصیلی جدید از جمله کارهای صورت گرفته است.

وی ادامه داد: برگزاری دوره آموزش تربیت مدرس ویژه منتخبین از مدرسان آموزش خانواده سراسر کشور با موضوع سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و برگزاری نشست‌های تخصصی با منتخبین از مدرسان آموزش خانواده استان های کشور از دیگر فعالیتهای اداره کل انجمن اولیا و مربیان است.

او افزود: ابلاغ بخشنامه مربوط به مراسم چهارشنبه آخر سال جهت مراقبت از سلامتی کودکان و نوجوانان، ایجاد تفاهم نامه با مرکز امور زنان و خانواده برای آموزش مدرسان آموزش خانواده در ۱۲ استان کشور، تدوین بخشنامه اجرای کلاس آموزش خانواده با مدرسان مورد تایید انجمن اولیا و مربیان، تصویب و اجرای طرح های پژوهشی پیرامون مسائل انجمن اولیا مربیان و طراحی سامانه نرم‌افزاری مراکز راهنمایی و مشاوره خانواده را انجام دادیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز