خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر کشور:

تلاش‌مان بر این است که امسال مشکلات آلودگی هوای تهران کمتر شود

asdasd
کد خبر : ۶۸۱۸۰۴

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی تاکید کرد: نمی‌توان این قول را داد که مشکلات سال گذشته درخصوص آلودگی هوا را امسال نداشته باشیم اما تلاش‌مان بر این است که مشکلات کمتر شود.

 

به گزارش ایلنا، صد و چهل و ششمین جلسه شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور عصر امروز با حضور دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور، مدیرعامل سازمان تاکسیرانی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، معاون حمل و نقل و ترافیک وزارت راه و شهرسازی، رییس پلیس راهور ناجا، مدیرکل دفتر حمل و نقل سازمان شهرداری‌ها و مدیرعامل اتحادیه‌ تاکسیرانی‌های شهری کشور برگزار شد.

در حاشیه این جلسه مهدی جمالی‌‌‌‌نژاد، معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور در جمع خبرنگاران گفت: شورای عالی ترافیک یکی از مراجع اصلی تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی در حوزه ترافیک در کشور است. وقتی به کلانشهرهای کشور مراجعه می‌کنیم اولین بحث و مهم‌ترین مشکل اکثر شهرهای بزرگ و میانی، ترافیک بوده که این موضوع به آلودگی هوا نیز گره می‌خورد. بنابراین به جد تصمیم داریم که این جلسات را به طور منظم برگزار و موضوعات آن را پیگیری کنیم. همچنین مصوبات آن را به طور مداوم رصد می‌کنیم و اجرایی شدن تصمیمات را نیز پیگیر خواهیم بود.

وی ادامه داد: امروز اولین جلسه شورای عالی ترافیک کشور با حضور بنده برگزار شد و موضوعات بسیار مهمی در این جلسه مطرح شد. در ابتدای نیمه دوم سال هستیم و بحث آلودگی هوا و وارونگی هوا هم در بسیاری از کلانشهرها بخصوص تهران را خواهیم داشت. بنابراین امروز نیاز بود گزارشی از شهرداری تهران داشته باشیم.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور افزود: مباحثی که در جلسه امروز مطرح شد، شامل بررسی طرح مطالعات تفصیلی حمل و نقل همگانی و یکپارچه شهری بود و بسیاری از شهرها خصوصا شهرهای بزرگ، طرح جامع حمل و نقل دارند که نهایتا مصوب شد که این شرح خدمات به کارگروه فنی‌اش بازگردد زیرا ریزه‌کاری‌هایی بود که باید لحاظ می‌شد. همچنین شرح خدمات مطالعات امکان سنجی ریلی شهری و حومه نیز امروز در این جلسه مطرح و مصوب شد. از طرفی در بحث آیین‌نامه اجرایی حمل و نقل دانش‌آموزان گزارشی داشتیم که توسط شهرداری ارائه شد.

جمالی‌نژاد اضافه کرد: موضوعاتی در حمل و نقل دانش‌آموزی همیشه دغدغه بوده که توسط پلیس راهور مطرح شد و قرار است در اصلاحیه‌ای این موارد دیده شود و در جلسات بعدی گزارش آن ارائه خواهد شد.

وی ادامه داد: در جلسه امروز آخرین اقدام و برنامه‌های شهرداری تهران درخصوص کم کردن آلودگی هوا نیز گزارش داده شد و آنها در مباحث LEZ و معاینه فنی اقدامات خوبی انجام داده‌اند و دوربین‌هایی مجهز به کد معاینه فنی خودرو از ابتدای آبان‌ ماه اکثر خودروهای کشور و بخصوص خودروهای شهر تهران را از جهت معاینه فنی رصد می‌کنند.

معاون وزیر کشور در پاسخ به این سوال که آیا پیگیری‌های این جلسه باعث می‌شود که هوای امسال تهران مانند سال گذشته نشود، اظهار داشت: در طرح کاهش آلودگی هوا یکی از دستگاه‌هایی که باید اقدامات لازم را انجام دهد شهرداری‌ها هستند و دستگاه‌های دیگر نیز باید به موازات آنان اقداماتی انجام دهند. زیرا دستگاه‌های زیادی در بحث آلودگی هوا درگیرند. عزم ما این است که مصوبات این جلسه را پیگیری کنیم و به هیچ عنوان گذشتی در مواردی که بدانیم با جان همشهریان سروکار دارد، نخواهیم داشت.

جمالی‌نژاد افزود: دستگاه‌های دیگر باید به تبع آن در بحث کاهش آلودگی هوا ورود داشته باشند. البته نمی‌توان این قول را داد که مشکلاتی که سال گذشته ایجاد شد را امسال نداشته باشیم اما تلاش‌مان بر این است که مشکلات کمتر شود. البته باید گفت که این کار ترکیبی است و همه دستگاه‌ها باید اقدامات مربوط به خود را انجام دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز