خبرگزاری کار ایران

راه‌اندازی دو مرکز معاینه فنی در چیتگر و شهرری

asdasd
کد خبر : ۶۸۱۶۳۲

مدیر عامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران گفت: به زودی دو مرکز معاینه فنی در چیتگر و شهرری راه‌اندازی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیدنواب حسینی‌منش در نشست خبری مشترک آغاز فاز دوم طرح کاهش آلودگی هوا از اول آبان سال 97 با بیان اینکه طرح کاهش در 3 فاز انجام گرفته است، گفت: فاز اول این طرح از اول آبان سال 95 آغاز شد و تمام خودروهایی که وارد محدوده طرح ترافیک و زوج و فرد می‌شدند ملزم به دریافت معاینه فنی شدند و دوربین‌ها خودروهایی که فاقد معاینه فنی بودند ثبت و ضبط می‌کردند.

وی به فاز دوم این طرح اشاره کرد و ادامه داد: فاز دوم طرح کاهش در شهر تهران به صورت 24 ساعته و در هفت روز در پهنه تهران انجام می‌شود و خودروهایی که فاقد معاینه فنی باشند توسط دوربین‌ها ثبت و ضبط و متخلفان به پلیس معرفی می‌شوند.

حسینی‌منش با بیان اینکه امیدواریم در آینده نیز در خصوص فاز سوم طرح کاهش آلودگی هوا تصمیم‌گیری خواهد شد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر تمهیدات لازم برای افزایش ساعات کاری و ظرفیت مراکز صورت گرفته است و ساعت کاری مراکز تا ساعت 24 افزایش یافته، همچنین مراکز معاینه فنی در ایام تعطیل و روزهای جمعه فعال هستند.

حسینی منش با اشاره به اقدامات صورت گرفته در این مدت تصریح کرد: اخذ مصوبات کارگروه کاهش آلودگی هوا و کارگروه استانی، الزام انجام معاینه فنی تمامی اتوبوس‌های شرکت واحد قبل از مهر، الزام تمامی خودروهای باری تحت نظارت شهرداری تهران از دیگر کارهایی است که در این مدت انجام گرفته است.

مدیر عامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران بیان کرد: از اسفند 96 موضوع معاینه فنی را در شهر تهران اجرا کردیم و بر اساس تشویق شهروندان تا به امروز 368 هزار خودرو توانسته‌اند معاینه فنی خودرو برتر را اخذ کنند.

وی به افتتاح مراکز معاینه فنی جدید اشاره کرد و گفت: به زودی دو مرکز معاینه فنی در چیتگر و شهرری راه‌اندازی خواهد شد و تعداد مراکز معاینه فنی به 15 عدد خواهد رسید ضمن اینکه 2 مرکز نیز در دست احداث است که پیش‌بینی می‌شود طی 2،3 ماه آینده به بهره‌برداری برسد. همچنین 5 خط معاینه فنی سیار نیز راه‌اندازی خواهد شد.

حسینی منش با تاکید براینکه پیکان و نیسان بیشترین رتبه را در خصوص مردودی‌های معاینه فنی داشته‌اند، گفت: وضعیت پلاک‌های ثبت شده توسط دوربین‌ها در اجرای طرح کاهش 4 میلیون و 600 هزار خودرو بوده که به رغم شروع این طرح از آبان 95 اعمال جریمه از دی شروع شده است و در مقایسه با اسفند 95 و خرداد 97 نشان می‌دهد درصد خودروهای فاقد معاینه فنی 33 درصد کاهش یافته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز