خبرگزاری کار ایران

ستاد معاینه فنی خودروهای تهران اعلام کرد:

تست آلایندگی ۲۶۷ دستگاه خودروی سنگین در حال تردد

asdasd
کد خبر : ۶۸۱۳۱۳

۲۶۷ دستگاه خودروی سنگین در حال تردد در شهر تهران از زمان شروع اجرای طرح کنترل وضعیت آلایندگی، مورد آزمون مجدد آلایندگی (کدری دود) قرار گرفتند.

به گزارش ایلنا، اکیپ کنترل آلایندگی کنار جاده‌‌‌‌‌‌ای به همراه پلیس از پنجم مهرماه نسبت به کنترل آلایندگی ۲۶۷ دستگاه خودروی سنگین در حال تردد اقدام کرده که از این تعداد ۲۶ دستگاه فاقد معاینه فنی و ۶۴ دستگاه در آزمون آلایندگی مردود شده است.

این خودروها به علت نداشتن معاینه فنی یا تولید آلایندگی بیش از حد مجاز توسط پلیس جریمه و در صورت نیاز فک پلاک شده اند. ضمناً ۴۹ دستگاه خودرو به رغم داشتن معاینه فنی، به علت مردودی در آزمون آلایندگی، جریمه و معاینه فنی آن ها ابطال شده است.

در این طرح یک ماهه سرویس کارکنان چندین ارگان و سازمان مورد ارزیابی قرار گرفته و کنترل برخی از سازمان‌‌‌‌‌‌ها به علت عدم همکاری لازم در ورود به توقفگاه‌‌‌‌‌های اتوبوس‌‌‌‌‌های سرویس کارکنان به تعویق افتاده است.

به گزارش روابط عمومی ستاد معاینه فنی خودروهای تهران با توجه به اهمیت موضوع و نیاز به کنترل وضعیت آلایندگی این خودروها، جهت اخذ مجوزهای لازم برای ورود مکاتبه با دادستانی انجام شده و این مسئله به جدیت از مراجع قانونی ذیربط در حال پیگیری است. بدون تردید اثربخشی این طرح مستلزم همکاری سایر ارگان‌‌‌‌ها و سازمان‌‌‌‌‌ها در این خصوص بوده و مشارکت در اجرای آن نقش مهمی در کاهش آلودگی هوا و حفظ سلامت شهروندان ایفا خواهد کرد.

بنا بر بخشنامه استاندار به کلیه وزارتخانه و دستگاه‌‌‌‌‌‌های اجرایی مبنی بر الزام استفاده از خودروهای دارای معاینه فنی، کنترل مضاعف آلایندگی خودروهای سنگین در سطح شهر تهران، ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز