خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

ورود مجلس به ماجرای قصور دانشگاه آزاد در پذیرش دانشجویان پزشکی/ پرونده با عذرخواهی بسته نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۸۰۷۴۰

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از ورود مجلس به ماجرای قصور دانشگاه آزاد در پذیرش دانشجویان پزشکی خبر داد.

حمایت میرزاده (عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی) درگفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره پرونده خاطیان پذیرش دانشجویان پزشکی دانشگاه آزاد گفت: این مساله در کمیسیون مطرح شده، اما باید اجازه و فرصت دهیم تا مورد بررسی قرار بگیرد و دانشگاه آزاد در این زمینه تصمیماتش را اعلام کند، ضمن اینکه مساله پیش آمده با تجمع حل نخواهد شد.

وی ادامه داد: در جایی که نباید قصور و اشکالی به وجود بیاید، حالا به وجود آمده و کمیسیون آموزش نیز این موضوع را تحت بررسی و پیگیری قرار داده است.

او تصریح کرد: به عنوان نمایندگان مردم پیگیر این قضیه هستیم و تذکرات لازم نیز به دانشگاه آزاد داده شده است و حالا منتظریم دانشگاه در این باره تصمیم مشخصی بگیرد تا ببینیم بر اساس ضوابط و قانون اشکال کار از کجاست و چه باید کرد؟

وی ادامه داد: باید تصمیم دانشگاه آزاد بر اساس چارچوب و مقررات در این زمینه گرفته شود، علاوه بر این همه باید تابع قانون در این زمینه باشند. از نظر قانونی اگر کسی حقی دارد، ما از او دفاع خواهیم کرد و اگر هم کسی حقی ندارد، قطعا به نوعی به او پاسخ داده خواهد شد.

میرزاده تاکید کرد: نباید بیش از نیاز جامعه پذیرش صورت می‌گرفت، یعنی اصولا آمایش سرزمین‌مان باید مشخصا به گونه‌ای باشد تا کسی که وارد دانشگاه می‌شود بعدها مشکلی در زمینه اشتغال نداشته باشد و بتواند درس‌هایی که خوانده را در یک جایی به کار بگیرد. در هر حال حاضر رسانه‌ها هم باید فرصت دهند تا دانشگاه آزاد بررسی‌های لازم را انجام دهد و در نهایت تصمیمی بگیرد که به نفع همگان باشد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه چه برخوردی با دانشگاه آزاد خواهد شد؟ گفت: در ابتدا باید مشخص شود که قضیه دقیقا چیست؟ خود دانشگاه باید برابر ضوابط تصمیمات لازم را اتخاذ کند و بعد از آن ما به عنوان نمایندگان مردم مساله را بررسی می‌کنیم و در آن صورت می‌توانیم بگوییم که کار دانشگاه آزاد خلاف قانون و به عمد بوده یا نه؟

وی در پایان با اشاره به عذرخواهی رییس دانشگاه آزاد از داوطلبان پزشکی دانشگاه آزاد اظهار داشت: اگر کاری خلاف قانون صورت گرفته باشد، قطعا برخورد خواهد شد و بحث عذرخواهی از دانشجویان و خانواده‌هایشان هم مطرح نیست و با شخص خاطی برخورد می‌شود. در حال حاضر نمی‌توانیم بگوییم کسی عمدا خواسته خلاف چارچوب رفتار کند یا نه، اما اشکالی در این زمینه به وجود آمده که باید بررسی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز