خبرگزاری کار ایران

سردار زاهدیان خبر داد:

کشف ۴۰۳ تن مواد مخدر از ابتدای سال جاری تاکنون

asdasd
کد خبر : ۶۸۰۶۲۰

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر از کشف حدود ۴۰۳ تن مواد مخدر از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار زاهدیان در حاشیه نشست خبری همایش ابعاد مختلف تولید و انحراف پیش‌سازها اعم از روش‌های شناسایی، کشف و راه‌های مقابله با آن در جمع خبرنگاران اعلام کرد:  ایران  پرچمدار مبارزه با مواد مخدر است، اما این در حالی است که مساله مواد مخدر هر ساله در افغانستان پیچیده تر می‌شود. از سال ۲۰۰۱ میلادی که نیروهای غربی برای تامین امنیت و مبارزه با مواد مخدر به کشور افغانستان رفتند، ۱۸۵ تن مواد مخدر تولید می‌شد که امروز این آمار  به ۹ هزارتن رسیده است این نشان می دهد اقدامات آنها به نوعی موجب افزایش این آمار شده است.

سردار زاهدیان گفت: تلاش ما در جهت ارتقا و رشد برنامه های پیشگیری و تجهیزات کنترل معابر قاچاق است. ضمن اینکه تا امروز  جامعه جهانی نقش خود را در تامین نیازهای مبارزه با مواد مخدر آنطور که باید و شاید انجام نداده و گاها کمک های ناچیزی شده است.هر موقع بحث تحریم ها مطرح شده این موارد را محدود سازی کرده اند و خیلی جاها خدمات و امکاناتی که باید در اختیار قرار دهند را سلب کردند‌.

وی گفت: ما از ابتدا تلاش کردیم درخواست های مردم را پاسخ دهیم و با همین نیت جلوی مواد مخدر ایستاده ایم.

او با اشاره به تحریم‌ها گفت: باید تجهیزاتی که مورد نیاز است را تهیه کنیم. چون به هرحال ممکن است ما در پیدا کردن مواد مخدر کارایی مناسب را نداشته باشیم.

وی در پایان اضافه کرد: از ابتدای امسال تا امروز حدود ۴۰۳ تن مواد مخدر توسط نیروهای ما کشف شده که رقمی بی سابقه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز