خبرگزاری کار ایران

تذکر الهام فخاری به عدم اجرای مصوبه انتشار اوراق مشارکت از سوی شهرداری:

شهرداری تهران خود را از 1300 میلیارد تومان برای توسعه مترو محروم کرد

asdasd
کد خبر : ۶۸۰۲۳۰

رییس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: با تعلل شهرداری تهران در عدم اجرای مصوبه انتشار اوراق مشارکت علاوه بر محروم ماندن از فرصت قانونی تأمین 1300 میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل ریلی، از دریافت سهم 50 درصدی دولت در بازپرداخت اصل و سود اوراق مشارکت در این موضوع بازماند.

به گزارش ایلنا، الهام فخاری در نود و سومین جلسه شورا  با اشاره به عدم اجرای مصوبه شورا در خصوص انتشار اوراق مشارکت برای تامین هزینه های خط 6 و 7 مترو گفت: به منظور بهره‌گیری شهرداری تهران از فرصت‌های تأمین منابع مالی دولت، مندرج در«بند د» تبصره 5 قانون بودجه سال 1396 کل کشور در تکمیل زیرساخت های خط 6 و 7 مترو، شورای اسلامی شهر تهران طی مصوبه شماره 27715/2412/160 مورخ 26/10/96 مجوز انتشار اوراق مشارکت توسط شهرداری تهران را صادر نمود.

وی ادامه داد: با این حال متاسفانه شهرداری تهران در انتشار این اوراق تعلل کرد و با تعلل، عدم انجام به موقع اقدامات لازم و تأخیر در فراهم سازی زمینه‌ها، انجام این مصوبه در مهلت قانونی تعیین شده میسر نشد.

فخاری خاطر نشان ساخت: لازم به ذکر است با این تعلل شهرداری تهران علاوه بر محروم ماندن از فرصت قانونی تأمین 1300 میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل ریلی، از دریافت سهم 50 درصدی دولت در بازپرداخت اصل و سود اوراق مشارکت در این موضوع بازماند.

رییس کمیته اجتماعی شورای شهر گفت: این در حالی است که  با پیگیری های مجدانه معاونت محترم حمل و نقل و ترافیک تنها 700 میلیارد تومان ار این اعتبار در قالب اوراق مشارکت جذب شده است. لذا به موجب ماده 74 آیین نامه داخلی شورای اسلامی شهر تهران ضمن اعلام اعتراض، ضرورت توضیح شهردار محترم تهران را در مورد علل عدم اجرای مصوبه فوق را متذکر می‌شوم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز