خبرگزاری کار ایران

روحانی در دانشگاه تهران:

علت موفقیت‌های دولت یازدهم امید به آینده بود/ نقدها باید با اطلاعات کافی باشد

asdasd
کد خبر : ۶۸۰۱۳۷

رئیس‌جمهور تاکید کرد: علت موفقیت‌هایمان در دولت یازدهم از امید به آینده شروع شد نه با کار و برنامه‌ریزی ما. قبل از برنامه و کار و تلاش ما، دیدگاه مردم نسبت به آینده جامعه را درمسیر جدیدی قررار داد آن زمان هنوز دولت را شروع نکرده بودیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسن روحانی رئیس‌جمهور به مناسبت مراسم آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی با حضور در دانشگاه تهران ضمن تبریک به مناسبت آغاز سال تحصیلی ۹۷ گفت: آغاز سال تحصیلی به منزله احترام و کرنش در برابر علم، دانش، پژوهش و فناوری است و مخاطب این کرنش اساتید و دانشجویان ما هستند. دانشگاه در علم، در فرهنگ، در جامعه‌پذیری نسل جوان، در انضباط و قانون‌مداری و در نقش مهارت‌هایی که دانشجویان از این محیط می‌آموزند نقش دارد.

وی افزود: دانشگاه تهران به عنوان یک دانشگاه کهن، قدیمی، برتر شناخته می‌شود و آنها که در این دانشگاه درس خواندند این دانشگاه برایشان یادآور خاطرات شیرین دوران دانشجویی است. به ۵۰ سال پیش برمیگردم وقتی با همکلاسی‌ها وارد دانشگاه تهران شدیم، اساتید فرهیخته و دانشجویان پرتلاشی حضور داشتند، در همین دادگاه اخیر لاهه برخی چهره‌های دانشگاه تهران در تیم وکلای ایران بودند و یکی از وکلای ایران جزو همکلاسی‌های ما در دانشکده حقوق بود، پس دانشگاه می‌تواند مبدا تحولات باشد همانطور که امام گفت و می‌تواند مظهر اقتدار باشد همانطور که رهبری تاکید کردند.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: الان در مدیریت‌های جامعه که نگاه می‌کنیم از دور میز هیات دولت تا در مجلس و وزرات خانه‌ها اکثریت قاطع آنها پرورش‌یافته دانشگاه هستند عده‌ای هم حوزه و دانشگاه درس خواندند عده کمی هم پرورش‌یافته حوزه هستند.

وی با بیان اینکه دانشگاه نقش مهمی در مدیریت آینده جامعه دارد، گفت: اگر امروز نقصی از مدیران گرفته می‌شود و نقد واردی مطرح می‌شود، بپذیریم به نوعی نقد بر دانشگاه هم هست چون این افراد در همین مرکز تربیت شدند و فرهیخته شدند و با ورود به همین دانشگاه احساس شخصیت و نشاط بیشتر کردند.

روحانی یادآور شد: آنها که وارد دانشگاه می‌شوند می‌دانند کلمه دانشجو بسار زیباست در دانشگاه دو واژه بسیار زیبا و غرور آفرین وجود دارد؛ دانشجو و استاد. استاد به معنی عام کلمه است در کلاس به هر کسی تدریس می‌کند استاد می‌گویند پس نقش دانشگاه برای ما مهم است.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: علت موفقیت‌هایمان در دولت یازدهم از امید به آینده شروع شد نه با کار و برنامه‌ریزی ما. قبل از برنامه و کار و تلاش ما، دیدگاه مردم نسبت به آینده جامعه را درمسیر جدیدی قررار داد آن زمان هنوز دولت را شروع نکرده بودیم.

روحانی ادامه داد: در سال ۹۲ من انتخاب شدم قرار بود دولت را انتخاب کنیم؛ که به محض انتخاب دلار ارزان شد، امید بیشتر شد؛ چرا که مردم با فضای امن‌تر آشنا شدند، هنرپیشه سینما، کارگردان و نویسنده امیدوار شده بودند، دانشجو هم امیدوار شده بود چون می‌دانستند ۱۶ آذر می‌توانند حرف بزنند.

رئیس دولت دوازدهم  افزود: نقد بیش از حد نمی‌تواند مفید باشد، به حدش هم مفید است و هم لازم.  اگر کسی برادر مومنش را در فضای دونفری نقد کند، به وی زینت داده است اما اگر همین نقد را در فضای عمومی بیان کند نگران و ناراحتش کرده است. در زندگی اجتماعی هم این چنین است در زمینه دولت و حکومت هم همین است. برخی از اساتید را ندیده‌ام که مصاحبه کنند اما مرتب برای من نامه می‌نویسند که این تاثیرگذارتر است، استادی است که در زمینه اقتصادی نقد دارد که نامه می‌نویسد که من می‌خوانم و تشکر می‌کنم.

وی با اشاره به اینکه نقد مانند نمک است که اگر زیاد زیاد باشد غذا شور می‌شود و نمی شود خورد. دانشجو باید نقاد باشد، اما نقدها باید با اطلاعات کافی باشد. فردا با برخی اقتصاددان‌هایی که نامه سرگشاده نوشتند دیدار می‌کنم و برخی حرف‌هایم را به آنان خواهم زد. ما وقتی از موضوعی نقد می‌کنیم باید شرایط کشور را بدانیم، شما وقتی دستور ورزش به فردی می‌دهید باید به سن و شرایط او هم توجه کرد.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه شرایط کشور همیشه یکسان نیست در هر شرایطی باید ببینیم راه چیست، گفت: چه چیزی باعث شد در دولت یازدهم پیشرفت کنیم؟ امید مردم.  آنان امیدوار بودند و می‌دیدند که روز به روز شرایط بهتر می‌شود. پیامبر فرمود امید ما به گشایش‌هاست ما باید بدانیم گره‌ها باز و بن بست‌ها از بین می‌رود.‌ ما باید نسبت به آینده امیدوار باشیم.

وی ادامه داد: یک پزشکی به یک مریض می‌رسد می‌گوید خیلی دیر آمدی دعا کن، اما دکتر دیگری به او بگوید چرا ناراحتی خوب می‌شود این فرد بیست درصد خوب می‌شود. باید امید درمانی صورت گیرد. ما امروز در جامعه نیاز به امید به فردا داریم، نمی‌خواهم بگویم امروز مردم ما مشکلی ندارند.

روحانی گفت: من هر روز لیست قیمت اجناس را می‌بینم می‌دانم وضع زندگی مردم چگونه است مخصوصا آن‌هایی که حقوق ثابت دارند اما ما باید در برابر شرایط جدید تسلیم شویم یا به هم امید دهیم. ما از این راه رد می‌شویم چه غضه بخوریم چه امید داشته باشیم اما اگر امید داشته باشیم شرایط را بهتر رد می‌کنیم. یک زمانی انکار می‌کنیم که مشکلی وجود ندارد که این درست نیست ، ممکن است بگوییم آینده بدتر می‌شود یا آینده کوتاه‌مدت بدتر شود اما وضعیت در آینده بلند‌مدت بهتر می‌شود.

رئیس دولت دوازدهم ادامه داد: سوال می‌پرسید چرا می‌گویید شرایط بهتر می‌شود؟ شرایط این را می‌گوید اما در برابر آمریکا ایستاه‌ایم.

وی با اشاره به اقدامات کاخ سفید در برابر جمهوری اسلامی ایران گفت: این تیمی که در آمریکا وجود دارد بدترین تیمی است که در برابر ایران قرار دارد. جنگ در برابر نظام را در سر دارند و مشروعیت‌زدایی هدف آخر آنها است. برای کارآمدی با ما می‌جنگند و برای مشرعیت‌زدایی هم وارد عمل می‌شوند. برای همین است که جنگ روانی راه انداخته‌اند.

رئیس دولت دوازدهم تاکید کرد: ما با وحدت می‌توانیم این توطئه را هم شکست دهیم. شاید بگویند که نمی‌شود آمریکا را شکست دهیم. باید دید آمریکا در این چند ماه در برابر جمهوری اسلامی شکست خورده یا پیروز شده است.

وی با اشاره به خروج آمریکا از برجام گفت: به جز چند کشور محدود، دیگرانی نیستند که بگویند که آمریکا کار خوبی کرده است که از برجام خارج شده است.

رئیس شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد: بگذارید صریح‌تر صحبت کنم، آمریکا کار خلاف قانون انجام داده است. شورای امنیت سازمان ملل که آقای ترامپ به ریاست خودش برگزار کرد، چه پاسخی گرفت؟ همه ۱۴ عضو دیگر در سازمان ملل از برجام تعریف کردند و او نتوانست به نتیجه‌ای برسد. آقایی که به ظاهر میزبان جمع بود و به دیگران ویزا می‌داد که در آنجا حاضر شوند و ریاست دوره‌ای شورا را هم بر عهده داشت، دست خالی از آنجا بیرون آمد. چه چیزی ما را پیروز کرد؟ این حقانیت ما بود که ما را پیروز کرد.

وی خاطرنشان کرد: وقتی آمریکا از برجام خارج شد، توقعشان این بود که ما هم خارج شویم اگر ما خارج می‌شدیم چه اتفاقی می‌افتاد پرونده به شورای امنیت برمی‌گشت و تحریم‌های بین‌المللی هم مجددا اجرا می‌شد. همه دنیا پشت سر آمریکا می‌ایستاد و ما تنها می‌ماندیم اما نظام جمهوری اسلامی تدبیر به خرج داد عجله نکرد و بدون دستپاچگی گفت ما مهلتی چندهفته‌ای می‌دهیم تا ببینیم دیگران چه می‌کنند مهلتی که همچنان نیز ادامه دارد.

روحانی یادآور شد: ما هر زمان بخواهیم می‌توانیم از برجام خارج شویم مشکلی برای خروج وجود ندارد، اما خارج شدن مانند خراب کردن است این برجام نیست که مهم است، این منفعت ملی ماست که اهمیت دارد. قطعا ایران پیروز این ماجرا است و آمریکا شکست خورده آن است. آمریکا از لحاظ حقوقی و سیاسی شکست خورده است، از لحاظ حقوقی به چه معناست؟ ما همیشه افتخار می‌کردیم که در دوران دکتر مصدق انگلیس از ما شکایت کرد. تیم دکتر مصدق به دادگاه رفت تا بگوید آن دادگاه صلاحیت رسیدگی به این شکایت را ندارد. دادگاه در نهایت به نفع ایران رای داد، رای البته توصیه‌هایی نیز کرد که آن توصیه‌ها به ضرر ما بود. اما امروز چه؟ ما شکایت کردیم و هم در صلاحیت پیروز شدیم و هم در اجرای موقت. یعنی دو موفقیت بزرگ در دادگاه لاهه به دست آوردیم. این موفقیت را چه کسانی به دست آوردند؟ دیپلمات‌های ما و حقوقدانان جوان ما. ما در دادگاهی در رم هم برای اموال‌مان پیروزی دیگری به دست آوریم حال ما موفقیم یا آ‌مریکا؟ قطعا ما

وی افزود: در عین حال مشکلاتی هم داریم مشکل ما این است که آمریکا برخلاف توافق بین‌المللی از یک توافق همه‌جانبه خارج شد. در این میان حکم از آن کیست؟ حکم سازمان ملل است و شورای امنیت و افکار عمومی که ما در نزد همه‌شان پیروزیم. حال آمریکا چه می‌کند و سرنوشت کشورهای اروپایی چه می‌شود؟ کشورهای اروپایی اگر با ما قطع رابطه کنند توسط دادگاه‌هایشان جریمه می‌شوند و اگر به رابطه‌شان ادامه دهند، توسط آمریکا، تاکنون چنین چیزی پیش نیامده بوده است.

رئیس‌جمهور اظهار داشت: در سفر اخیر من به نیویورک نخست وزیر یکی از کشورهای مهم اروپایی به من گفت اگر پنج سال پیش به من می‌گفتند در دعوای میان ایران و آمریکا، اروپا پشت سر ایران خواهد ایستاد می‌گفتم این از محالات است اما اکنون طوری شده است که در دعوای اخیر اروپا پشت سر ما ایستاده است.

روحانی با بیان اینکه در جریان برجام کشورهای بسیاری طرف ایران هستند، گفت: اتحادیه اروپا در برابر آمریکا درست روزی که می‌خواهد علیه ایران اتحاد تشکیل دهد، ایستاده است.

وی خاطرنشان کرد: صدا و سیمای ما باید این را برای مردم باز کند دانشگاه ما باید به میدان بیاید و به مردم بگویند که حادثه بزرگی در دنیا رخ داده است. شما ممکن است که بگوید که دولت نمی‌تواند شرکت‌ها را راضی کنند که درست است اما دولت‌ها پشت ایران هستند؛ ما هم با شرکت‌های خودمان مشکل داریم آن هم نه شرکت‌های خصوصی بلکه شرکت‌های دولتی در همین ماجرای ارز ما هر روز با این شرکت جلسه داشتیم، شرکت‌ها به فکر سود و زیان خودشان هستند.

رئیس دولت تاکید کرد:‌ مشکل داریم، اما  اشکال ما رونامه‌ها، فضای مجازی و رسانه‌ها است که شرکت وقتی می‌آید می‌گویند ۱۰ شرکت هم آمدند حالا که چه؟ اما از زمانی که همین شرکت رفتند هر روز هم می‌شمارند که این شرکت رفت آن شرکت هم رفت چرا آن روز شمارش نکردید؟

روحانی اظهار داشت: این مشکلات را علیرغم اینکه فشار به مردم وارد می‌کند می‌توانیم اداره کنیم و راه حل ارائه دهیم.

وی با اشاره به نامه اساتید دانشگاه‌ها گفت: تا حالا چندین نامه از اساتید را خوانده‌ام اما خیلی نتوانسته‌ام استفاه کنم، ما از دانشگاه انتظار بالاتری داریم دانشگاه باید دولت را از خود بداند؛ چرا؟ چون دولت مال مردم است و خود شما رای دادید.

رئیس دولت دوازدهم تاکید کرد: شما دانشگاهیان در همه انتخابات‌ها نقش مهم و ارزشمندی داشتید حتی اگر طرفدار رقیب بودید، اگر دانشگاه در انتخابات حضور پیدا نکند که گرم نمی‌شود.

رئیس قوه مجریه با بیان این که تمام کالاهای مورد نیاز مردم تامین شده است، گفت: ۲۵ قلم کالا به حد نیاز جامعه با ارز ثابت ۴ هراز و ۲۰۰  تامین شده است و تقریبا تا آخر سال ۱۴ تا ۲۵ میلیارد خرج خواهیم کرد.

وی ادامه داد: سوال می‌پرسند چگونه ارز می‌آید و تبدیل می‌شود و دست مصرف‌کننده می‌رسد؟ مسیر مشخص است.

روحانی تاکید کرد: همه باید به هم کمک کنند دولت به تنهایی قادر نیست گره‌ها باز کند.

وی ادامه داد: ما کالایی را برای یک ماه تامین کرده‌ایم اما با یک شایعه ظرف سه روز تمام می‌شود دوربین هم هر روز قفسه خالی را نشان می‌دهد! مشخص است که ۲۸ روز دیگر کالا وجود ندارد؛ دولت باید تولید کند.

رئیس دولت دوازدهم ادامه داد: کی این کار را کرده است؟ مشکل از مردم است و یا رسانه‌های بیگانه؟ باید دست به دست هم دهیم و شما دانشگاهیان باید در خط مقدم باشید.

وی افزود: سامانه نیما ارز را حدود ۷ هزار و ۵۰۰ تومان تامین کرده است. راه، کمک به همدیگر است باید به هم کمک کنیم که در رأس آن دانشگاهیان قرار دارند.

روحانی گفت: فعلا اولویت ما مشکلات اقتصادی است، اگر دولت می‌گوید من کالاهای اساسی تامین می‌کنم اگر شبهه در ذهن من به وجود آمد و دشمنان چیزی گفتند نباید به آن شبهه دامن زد.

وی افزود:‌ می‌گویند روز ناجور ۱۳ آبان است پیش روی شماست و من رئیس‌جمهور هم بگویم که هیچ تاثیر ندارد و آمریکا قبلا همه تحریم‌ها را داده است سیزده آبانی وجود ندارد.

روحانی تاکید کرد: فضای مجازی ضمن همه خوبی‌هایی که دارد مشکلاتی هم دارد؛ ما خودمان به دنبال توسعه فضای مجازی بوده و هستیم اول به خاطر دانشگاه‌ها و سپس به خاطر شما، در دنیای امروز پیشرفت علمی بدون آشنایی با فن دیجیتال که زیرساخت‌هایش باید توسط دولت فراهم شود، ممکن نیست.

وی ادامه داد: همه ما باید سواد فناورانه یاد بگیریم و اگر اینگونه نباشد، دانشجو موفق نخواهد شد. در همه دنیا برای جذب دانشجو از او می‌پرسند که به فضای مجازی مسلط است، شیوه تحقیق کردن را می‌داند یا خیر. اگر این دو را بلد نباشد هیچ دانشگاهی او را نمی‌پذیرد.

رئیس قوه مجریه در ادامه اظهار داشت: درست است که برای ورود به بسیاری از دانشگاه‌ها باید امتحان زبان انگلیسی داد، اما من معتقدم داشتن سواد فناورانه از دانستن زبان هم مهم‌تر است و شرط لازم برای ورود به مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا است.

وی گفت: در چنین شرایطی ما فضای مجازی را باز و زیرساخت‌های آن را فراهم کردیم اما از آن طرف دشواری‌هایی هم داریم بسیاری از شایعات در همین فضای مجازی فربه می‌شود و موجب وارد شدن فشار روانی می‌گردد.

رئیس‌جمهور افزود: این‌که گفته می‌شود دانشگاه راه مستقیم و کوتاه برای رسیدن به بسیاری از امور است سخنی درستی است، اما نباید فراموش کنیم که در مساله جنگ اقتصادی که شما معتقدید ما امروز در آن به سر می‌بریم این ما نبودیم که ماجرا را آغاز کردیم.

وی ادامه داد: این موضوع بسیار مفصل است و نمی‌خواهم بیش از این به آن بپردازم ولی اگر دولت کنونی در مقطع فعلی بر سر کار نبود ما امروز نه مقابل آمریکا که مقابل جهان ایستاده بودیم.

روحانی با بیان این‌که شما معتقدید مشکلات امروز ما از دو مساله نشات می‌گیرد یکی تحریم‌ها و دیگری بحث مدیریت، گفت: مگر همین مدیران در دولت یازدهم نیز بر سر کار نبودند پس چرا مشکلاتی را که در دولت دوازدهم داریم در دولت یازدهم نداشتیم؟

وی خاطرنشان کرد: من معتقدم مدیران دولت دوازدهم اگر از دولت یازدهم بهتر نباشند بدتر نیستند به عقیده من مشکل اصلی ما از دو مساله نشات می‌گیرد فشار تحریم‌ها و فشار روانی که این دو در کنار یکدیگر موجب مشکلات ما شده است.

رئیس‌جمهور تاکید کرد:  اگر همه ما دست به دست هم می‌دادیم و کمک می‌کردیم، اینگونه نمی‌شد؛‌ زمانی که ما ارز ۴۲۰۰ تومانی به افراد می‌دهیم تا با آن کار واردات ارز را  انجام دهند، برخی از آنها تقلب می‌کنند.

روحانی ادامه داد: این افراد پرونده‌شان هم اکنون در دادگاه است ما با مشکلات فعلی مواجه می‌شویم یک عده سوءاستفاده می‌کنند و این مشکلاتی را ایجاد کرد و ما ناچار شدیم مسیر را در قسمت‌هایی تغییر دهیم.

وی افزود: زمانی که یک درنده به گله می‌زند شما مجبور می‌شوید راه را عوض کنید با همه این شرایط من معتقدم باید امید ایجاد کرد و دست به دست هم داد تا بتوان از مقطع فعلی عبور کرد.

روحانی با اشاره به تامین کالاهای اساسی در جامعه گفت: در دولت یازدهم تولید به قدری بود که انبارها پر می‌شد و ما ناچار بودیم به مردم وام دهیم تا بتوانند خرید کنند در حالی که در شرایط فعلی بر عکس شده است و کارخانه‌ها خالی مانده و تولیدات به سرعت به فروش می‌رسد ما در بسیاری از موارد نمی‌خواهیم کار صادرات را انجام دهیم اما تقاضا به قدری است که کالاها از مرز خارج می‌شوند و کولبری معکوس صورت می‌گیرد به این معنا که آن زمان کولبر جنس را از خارج به داخل می‌آورد و اکنون از داخل به خارج می‌برد.

رئیس قوه مجریه خطاب به دانشجویان و اساتید دانشگاه عنوان کرد: خواهش من این است که دانشگاه در شرایط موجود به کمک ما بیاید شما دانشجویان در بسیاری از موارد می‌توانید مشکلات را حل کنید؛ در داروسازی، نساجی، فولاد و در خیلی از جاهای دیگر که ما ناچاریم قطعات را از خارج از کشور وارد کنیم و شما می‌توانید مشابهش را در داخل بسازید.

وی تاکید کرد: ما باید به دانشجویان‌مان جهت بدهیم در بسیاری از رشته‌ها به اندازه کافی دانشجو، استاد و کتاب هست، دانشگاه باید پا عقب بکشد و بیش از این به جذب دانشجو در آن رشته‌ها نپردازد چون وظیفه دانشگاه فقط علم آموزی نیست و باید کارآفرین هم باشد و به این موضوع فکر کنند که دانشجویی که بیرون می‌فرستد، باید به کار بیاید.

روحانی ادامه داد: دانشجو صرفا سیستم کامپیوتری نیست که هر چه را استاد گفت حفظ کند دانشجو باید خلاق باشد و شیوه خلاقیت را بیاموزد. خود ما در دوران دانشجویی درس‌هایی در ذهن‌مان باقی مانده است که استاد برای‌مان حلاجی‌اش می‌کرد و از ما نیز کار می‌کشید و گرنه اساتیدی که صرفا به جزو اتکا می‌کردند درس‌شان نیز در ذهن ما نمانده است دانشجو باید مسئول تربیت شود و علمی که می‌آموزد با اخلاق توام باشد و گرنه فایده‌ای نخواهد داشت.

رئیس‌جمهور ادامه داد: در سال‌های آخر دوران دانشجویی که واحدهایی برای آموزش در دادگاه می‌گذراندیم تازه متوجه شدیم که فاصله آنچه آموخته بودیم با آنچه در عمل می‌دیدم چقدر زیاد است.

وی افزود: می‌گویند در قانون اساسی آمده است که آموزش رایگان است در صورتی که لحن قانون اساسی به این شکل نیست و گفته است آموزشی که از طریق وزارت آموزش و پرورش داده می‌شود رایگان است و در مرحله تحصیلات تکمیلی صرفا باید شرایط را تسهیل کرد.

روحانی گفت: حال ما می‌گوییم ایرادی ندارد و همین آموزش هم رایگان باشد ولی ملت باید راضی باشد که پولش صرف چنین آموزشی شود و ما باید متوجه باشیم که در حال تربیت دانشجو در چه زمینه‌هایی هستیم.

رئیس قوه مجریه با تاکید بر این که فضای دانشگاه باید علمی باشد گفت: دانشگاه باید به فن آوری و با پارک‌های فناوری ارتباط داشته باشد. محیط دانشگاه باید علمی باشد.

وی تاکید کرد: بدون آزادی، علم و پژوهش امکان پذیر نیست،‌ علم چارچوب ندارد بر خلاف حزب که چارچوب دارد برای همین است که می‌گویم دانشگاه نباید مرکز حزب باشد.

روحانی اظهار داشت‌:‌ وقتی کسی در اتاق حزب قرار می‌گیرد به مسائل چپ چپ نگاه می‌کند اما علم این نگاه نگاه و چارچوب را ندارد و باز است هرچه شما یاد بگیرید بازهم کم است. علم چیزی نیست که کسی بگوید من یاد گرفته‌ام علم را باید از گهواره تا گور بیاموزیم.

وی با اشاره به لایحه دولت درباره تحصیل در تحصلات تکمیلی گفت: ما اخیرا در دولت یک لایحه‌ای را تصویب کردیم که تحصیل بهتر باشد. چرا تا این حد برای دیگران اصول می‌گذاریم خود دین هم این همه اصول ندارد .

روحانی افزود: شهریور امسال در هیات دولت لایحه‌ای را تصویب کردیم اساس سنجش‌ها و ورودی‌ها در همه مقاطع جز مسائل علمی چیز دیگری نخواهد بود جز چند جرم که نام بردیم. شما می‌خواستید ستاره ‌ها کم شود آسمان پر ستاره را برداشتیم.

وی خاطرنشان کرد: من کمتر دیدم درباره این لایحه حرف بزنند این لایحه مهم‌ترین لایحه دولت دوازدهم است. وعده ما به ملت و دانشجویان این بود که ما دانشگاه امن و امنیتی نمی‌خواهیم بلکه قانون‌مند می‌خواهیم، ما دانشگاه حزبی و جناحی نمی‌خواهیم دانشگاه محل علم است و البته محل پاسخ به بسیاری از سوالات که مطرح می‌شود. گفتند ارتباط رئیس‌جمهور باید بیشتر باشد که بیشتر خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز