خبرگزاری کار ایران

تاکید سازمان ملل بر کاهش خسارات اقتصادی حوادث

asdasd
کد خبر : ۶۷۹۵۸۱

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با تاکید بر ضرورت استفاده از فناوری‌ها و تجهیزات نوین در پیش بینی، پیشگیری، مقابله و بازسازی و بازتوانی گفت: پژوهش نیز نقش مهمی در مدیریت بحران دارد و نباید از ظرفیت پژوهشی که در دانشگاه‌ها و موسسات علمی و پژوهشی وجود دارد غافل شویم.

به گزارش ایلنا، اسماعیل نجار معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در خصوص روز بین المللی کاهش خسارات سوانح گفت: مجمع عمومی سازمان ملل متحد ۱۳ اکتبر را به عنوان روز بین المللی کاهش خسارات سوانح نامگذاری نموده است. این نامگذاری به منظور ترویج فرهنگ جهانی در زمینه اقداماتی نظیرجمله پیشگیری و کاهش اثرات و افزایش آمادگی در برابر حوادث بوده و فرصتی است تا به پیشرفت قابل توجهی در کاهش آسیب پذیری وخسارت به زندگی، معیشت و سلامتی جوامع بدست یافت.

رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران کشور افزود: در سال ۲۰۱۶، دبیر کل سازمان ملل " ۷ کمپین سندای" را برای ترویج هر یک از هفت هدف اصلی چارچوب سندای، طی هفت سال راه اندازی کرد که شعار امسال  "کاهش خسارات اقتصادی مستقیم حوادث در رابطه با تولید ناخالص داخلی جهانی (GDP) تا سال ۲۰۳۰" تعیین شده است.

نجار با بیان اینکه حوادث طبیعی باعث زیان های اقتصادی و آسیب به بسیاری از بخش های اقتصادی در کشورهای آسیب دیده می شود اظهار داشت: این امر موجب کاهش سرمایه گذاری در زمینه هایی نظیر آموزش، بهداشت و سلامتی که برای دستیابی به توسعه پایدار و ریشه کنی فقر حیاتی هستند، می شوند.

معاون وزیر کشور با اشاره به برآورد ۵۲۰ میلیارد دلاری بانک جهانی از خسارت حوادث غیر مترقبه به اقتصاد جهانی تصریح کرد: این روند هر ساله موجب فقر ۲۶ میلیون نفر در جهان می شود بر همین اساس و با توجه به تأثیر بلایای طبیعی بر زندگی و رفاه مردم، تاکید شعار امسال بر کاهش هزینه های انسانی و ضررهای اقتصادی این حوادث می باشد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در ادامه به خطرات حوادث طبیعی در مناطق طبیعی، کلانشهرها و سکونتگاه‌های غیراستاندارد اشاره کرد و گفت: در همین راستا لازم است که دستگاه‌های مذکور با به کارگیری تدابیر علمی و هماهنگی میان یکدیگر برنامه‌های کاهش خطرات را اجرا کنند.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با تاکید بر اینکه تقویت سیستم‌های پاسخگویی و بازتوانی در برابر حوادث نیازمند درک صحیح از آسیب پذیری‌ها، حوادث احتمالی و داشتن برنامه عملیاتی مشخص برای هر حادثه است، گفت: باید تمام ابعاد آسیب پذیری فیزیکی، اقتصادی و زیست محیطی را در سطوح ملی و محلی شناسایی کنیم. چرا که عدم توجه به هر یک از این عوامل باعث تشدید خسارات و پیامدهای حادثه می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه ابزارهای فرهنگی و هنری نیز می‌توانند در کاهش خطرپذیری و همچنین افزایش تاب‌آوری شهرها نقش بسزایی داشته باشند، گفت: به وسیله گروه‌های مرجع و استفاده از تاثیرگذاری آنان می‌توان تاب‌آوری را در جامعه افزایش داده و فرهنگی ایمنی را نیز در میان اقشار مختلف جامعه گسترش داد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در پایان پیشگیری و کاهش خطر حوادث و سوانح را یک وظیفه همگانی اعلام کرد و گفت: فعالیت در حوزه بحران وظیفه یک نفر یا یک نهاد نیست و تمامی دستگاه‌ها در مقابل آن مسئولند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز