خبرگزاری کار ایران

سرهنگ مرادی مطرح کرد:

یک‌سوم جرائم رانندگی کل کشور در تهران اتفاق می‌افتد/ کشف ۹ تن مواد مخدر در پایتخت/ دستگیری ۴۳ هزار نفر در رابطه با مواد مخدر

asdasd
کد خبر : ۶۷۸۹۲۸

معاون اجتماعی فاتب با بیان اینکه نیروی انتظامی و شهرداری دو رکن اصلی و متولی مدیریت شهری هستند، گفت: یک‌سوم تخلفات رانندگی در تهران اتفاق می‌افتد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سرهنگ مراد مرادی در نشست مشترک شهردار تهران با فرماندهان نیروی انتظامی گفت: پلیس و مجموعه شهرداری ۲ سازمان اصلی و متولی مدیریت‌شهری هستند که اگر هماهنگ باشند مردم و شهروندان سود برده و در صورت عدم هماهنگی شهروندان ضرر می‌بینند.

وی به وجوه مشترک بین شهرداری‌تهران و نیروی انتظامی اشاره کرد و گفت: نیروی انتظامی و شهرداری تهران دو سازمانی هستند که دغدغه اصلی‌شان رفع مشکل حوزه شهری و مشکلات اجتماعی مردم است. پلیس و مجموعه مدیریت شهری دو رکن اصلی جامعه هستند که اگر با هم هماهنگ باشند سایر دستگاه‌ها نیز هماهنگ با این دو دستگاه خواهند شد.

معاون اجتماعی فاتب با بیان اینکه پلیس متولی برقراری نظم و امنیت است، گفت:‌ امنیت یک موضوع اجتماعی است و در سایه مشارکت اجتماعی ایجاد خواهد شد و تعامل و همدلی در حوزه مدیریت شهری می‌تواند در ایجاد امنیت در جامعه موثر باشد. پلیس در کنار شهرداری به‌منظور رفع مشکلات شهروندان از هیچ اقدامی دریغ نخواهد کرد.

سرهنگ مرادی با اشاره به اینکه در گذشته شهرداری به‌عنوان بلدیه و نیروی انتظامی به‌عنوان نظمیه بوده و سپس به شهرداری و شهربانی تغییر نام یافته‌اند، گفت:‌ این دو سازمان همزاد و همراه و در کنار هم هستند. اگر هماهنگی بین دستگاه‌ها و پلیس نباشد قطعا طرح‌های عمرانی شهر بی نتیجه خواهد ماند.

وی با اشاره به فتنه دراویش در زمستان سال گذشته گفت: هر اتفاقی در شهر رخ می‌دهد شهرداری و پلیس دو سازمانی هستند که همیشه از لحظات اولیه در صحن حضور خواهند داشت.

معاون اجتماعی پلیس پایتخت با بیان اینکه در بعد فرهنگی و هنری شکاف بزرگی بین شهرداری و پلیس وجود دارد، گفت: این شکاف باید آسیب‌شناسی شود و از ظرفیت دو سازمان برای رفع مشکلات این حوزه استفاده شود. پیشگیری وضعی می‌تواند در کاهش وقوع جرم موثر باشد. مانند روشنایی معابر که می‌تواند در کاهش وقوع جرایم در شهر موثر باشد. همچنین المان‌ها و مبلمان‌شهری در کاهش وقوع جرم در سطح شهر موثرند.

وی با بیان اینکه ۱۲۰ خروجی فرعی و ۱۴ خروجی اصلی در ورودی شهر تهران قرار دارد، گفت: هر چه این معابر کانالیزه باشد بستر جرم کاهش پیدا می‌کند.

سرهنگ مرادی با اشاره به میزان تخلفات رانندگی در سطح پایتخت گفت: یک‌سوم تخلفات رانندگی در تهران اتفاق می‌افتد، همچنان‌که ۳۲ درصد جرایم سرقت کشور مختص به تهران است. شش میلیون تماس با مرکز فوریت پلیس ۱۱۰ گرفته می‌شود که ۵۰ درصد این تماس‌ها عملیاتی می‌شود. متاسفانه ۶ هزار کوچه بی‌نام و نشان در سطح شهر تهران وجود دارد.

وی با اشاره به ساماندهی معتادان و دست‌فروشان گفت: در زمینه جمع‌آوری سارقان، مال‌خران و خرده‌فروشان مواد مخدر تا حالا ۱۵ طرح رعد اجرا شده که نتایج مثبتی همراه داشته است. کشف سرقت ۷۵ درصد رشد پیدا کرده است. همچنین طرح برخورد با اراذل و اوباش به‌طور مستمر در دستور کار پلیس قرار دارد و با استفاده از مددکاری و مشاوره‌ ۶۷ درصد پرونده‌‌ها به صلح و سازش ختم شده‌است.

معاون اجتماعی فاتب با اشاره به کشفیات مواد مخدر در سطح شهر تهران در شش ماهه نخست سال گفت: در شش‌ماهه نخست سال‌جاری ۹ تن مواد مخدر کشف و ضبط شده همچنین ۴۳ هزار نفر در همین رابطه دستگیر شده‌اند. متاسفانه معتادان متجاهر مبلمان‌شهری را برهم زده و چهره شهر را نازیبا می‌کنند اما ظرفیت جمع‌آوری معتادان محدود است و با توجه به اینکه بیش از ۱۵ هزار معتاد متجاهر در سطح شهر تهران حضور دارند فقط برای ۶ هزار نفر ظرفیت وجود دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز