خبرگزاری کار ایران

در هفته اخیر صورت گرفت؛

کشف بیش از ۱۱ تن انواع مواد مخدر و روان‌گردان در کشور

asdasd
کد خبر : ۶۷۸۷۷۰

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر از کشف ۱۱ تن انواع مواد مخدر و روان‌گردان در هفته اخیر در کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا، اسداله هادی‌نژاد گفت: مجموع کشفیات هفته اخیر ۱۱ هزار و ۲۱۱ کیلوگرم است که نسبت به هفته گذشته که ۱۴ هزار و ۲۴۸ کیلوگرم بوده، حدود ۲۷ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی افزود: کشف محموله ۱۰۷۵ کیلوگرمی هروئین در آذربایجان غربی از مهمترین کشفیات هفته جاری است.

این مقام مسئول در ستاد بیان کرد: بیشترین حجم مواد مکشوفه مربوط به تریاک به میزان ۷۸۲۹ کیلوگرم بوده است که ۷۰ درصد مجموع کشفیات را شامل می‌شود.

هادی‌نژاد بیان کرد: همچنین از این میزان، ۶۶۵ کیلوگرم حشیش، ۱۳۶۹ کیلوگرم هروئین، ۷ کیلوگرم مرفین،‌‌ ۱۸ کیلوگرم شیشه، ۱۳۹ کیلوگرم مواد پیش‌ساز، ۱۴۴۱ عدد قرص روانگردان و ۱۳۲۱ کیلوگرم سایر مواد کشف و ضبط شده است.

وی با بیان اینکه این میزان از کشفیات طی ۱۳۰۰ فقره عملیات صورت گرفته است، گفت: سرانه کشفیات مواد مخدر در این دوره ۸.۶ کیلوگرم به ازای هر عملیات بوده است.

معاون مقابله با عرضه ستاد اظهار کرد: از مجموع ۱۳۹ لیتر مواد پیش‌ساز مکشوفه در این مقطع مقدار ۸۴ لیتر مواد مکشوفه مربوط به استان تهران  و ۴۰ لیتر مربوطه به استان آذربایجان غربی و مابقی مربوط به البرز است.

هادی‌نژاد افزود: از مجموع ۱۴۴۱ عدد قرص‌های روانگردان مکشوفه در این مقطع، بیشترین تعداد به ترتیب با ۸۱۰ عدد مربوط به استان آذربایجان غربی، ۴۲۰  عدد استان البرز، ۱۱۱ عدد استان همدان و مابقی مربوط به گیلان، تهران ، هرمزگان، گلستان، سیستان و بلوچستان و سمنان می‌باشد.

وی با بیان اینکه بالغ بر ۷۴.۷ درصد کشفیات این دوره زمانی مربوط به شش استان کشور می‌باشد،‌ اظهار کرد: بیشترین حجم کشفیات با ۲۴۳۰ کیلوگرم مربوط به استان سیستان و بلوچستان است که معادل ۲۵ درصد کشفیات کشور می‌باشد و کرمان با ۲۱۲۷ کیلوگرم، هرمزگان با ۱۴۰۰ کیلوگرم، آذربایجان غربی با ۱۱۰۰ کیلوگرم و خراسان جنوبی با ۶۶۰ کیلوگرم و فارس با ۶۵۸ کیلوگرم به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

به گزارش روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر، معاون دبیرکل ستاد بیان کرد: سهم کشفیات ۳ استان اولویت‌دار حوزه مقابله در شرق کشور یعنی سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان از کشفیات کل کشور در هفته مذکور ۵۳.۲ درصد است.

هادی نژاد در تشریح خبر کشف بیش از هزار کیلوگرم هروئین در آذربایجان غربی گفت: سربازان گمنام امام زمان (عج) با همکاری گمرک مرز بازرگان یک محموله قاچاق مواد مخدر را که قرار بود از مرزهای جمهوری اسلامی ایران به سمت ترکیه حرکت کند، متوقف و مقدار ۱۰۷۵ کیلوگرم هروئین را که به طرز ماهرانه‌ای در کف تریلی جاساز شده بود، کشف و راننده آن را دستگیر کنند.

وی در پایان گفت: طی این مدت، ۱۴۷ دستگاه خودرو، ۲۷ دستگاه موتور سیکلت، ۹ قبضه سلاح و ۱۹ دستگاه موبایل توقیف شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز