خبرگزاری کار ایران

استفاده از "کیتهای جدید" پلیس راهور برای کنترل رفتار رانندگان پرخطر

asdasd
کد خبر : ۶۷۸۱۰۳

رئیس پلیس راهور ناجا از استفاده از "کیتهای جدید" پلیس راهور برای کنترل رفتار رانندگان پرخطر خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار تقی مهری، رییس پلیس راهور ناجا در مراسم طرح جدید تست مواد مخدر رانندگان کشور گفت: یکی از راهبردهای پلیس راهور کنترل رفتار رانندگان پرخطر است. بر اساس قانون نیز رانندگانی که دارای رفتار پرخطر هستند به محرومیت از رانندگی محکوم می‌شوند.

وی با اشاره به فناوری‌های نوین در کنترل رفتار رانندگان پرخطر ادامه داد: از کیت‌های جدید تست مواد مخدر برای کنترل رفتار رانندگان پرخطر استفاده می‌شود. خوشبختانه اجرای قانون جدید رسیدگی به تخلفات رانندگی و تلاش شبانه‌روزی پلیس و همکاری خوب سایر دستگاه‌ها باعث کاهش تصادفات رانندگی شده است.

رییس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه تابستان امسال در دو ماه تیر و مرداد شاهد کاهش حوادث رانندگی بودیم، تصریح کرد: ۷۵ درصد جانباختگان متعلق به جاده‌های بین شهری است و ۵۷ درصد تصادفات امسال نیز متعلق به سواری‌ها و ۳۰ درصد موتورسواران بوده است.

سردار مهری با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳۰ میلیون جلد گواهینامه، ۲۲ میلون خودرو و ۱۱ میلیون ۷۰۰ هزار موتورسیکلت در کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: در قانون برنامه ششم باید ۳۰ درصد کاهش تلفات تصادفات را به ازای ۱۰ هزار وسیله نقلیه نسبت به طول برنامه داشته باشیم که این مهم محقق شده است.

وی ادامه داد: در ایران به ازای هر ۱۰ هزار وسیله نقلیه، حدود ۵ نفر در تصادفات کشته می‌شوند که این آمار در اروپا ۲ نفر است.

رییس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه پایش و رصد اقدامات استانها را در دستور کار داریم، گفت: تشکیل قرارگاه کاهش تصادفات در کشور راه‌اندازی شده و نتایج خوبی داشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز