خبرگزاری کار ایران

نژادبهرام در دیدار با منتخبان نظام مهندسی:

مکانیسم‌های سازمان نظام مهندسی باید اصلاح شود

asdasd
کد خبر : ۶۷۸۰۰۴

رئیس کمیته شهرسازی شورای شهر تهران در دیدار با منتخبان سازمان نظام مهندسی بر ضرورت اصلاح مکانیسم های این سازمان تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، ظهر امروز اعضای منتخب هیات مدیره سازمان نظام مهندسی به دعوت زهرا نژادبهرام میهمان شورای شهر تهران بودند و این افراد در این جلسه که با حضور محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران، محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران، افشین حبیب‌‌‌‌زاده عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران و احمد مسجدجامعی عضو شورای شهر تهران برگزار شد به بیان دیدگاه‌ها و دغدغه‌‌‌های خود از حوزه ساخت و ساز و نظام مهندسی پرداختند. 

 

نژادبهرام که ریاست این جلسه را برعهده داشت، در جمع‌‌‌‌بندی این جلسه بر وجود دغدغه‌‌های فراوارن در حوزه نظارت بر ساخت و ساز تاکید کرد و گفت: کیفیت ساخت و ساز از اولویت‌‌های مهندسان، مدیریت شهری و مردم است.

وی به نقش انجمن‌‌های صنفی اشاره کرد و اظهار داشت: انجمن‌‌‌های صنفی نهادهایی هستند که می‌‌توانند ظرفیت‌‌های لازم برای ارتقا، توسعه، نوآوری و مشارکت در بهبود شرایط زیست را ایجاد کنند از این روی معادلات با انجمن‌‌های صنفی باید به شیوه برد - برد تعریف شود.

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران ادامه داد: رویکرد شورای شهر مردمی و حفظ منافع مردم است و نظام صنفی مهندسان نیز از این مردم جدا نیست و بخشی از مردم را تشکیل می‌‌دهد.

نژادبهرام افزود: موضوع امنیت و ایمنی ساختمان‌‌‌ها دغدغه‌‌‌ای است که امروز با آن روبرو هستیم و این در حالی است که امروز با عارضه‌‌‌های جدی در سطح شهر تهران که سه تهدید زلزله، فرونشست زمین و سیلاب‌‌ها مواجهیم و این سازهای شما مهندسان است که می‌‌تواند در برابر این تهدیدها مقاومت کند.

وی اضافه کرد: از این‌‌رو است که امنیت و ایمنی ساختمان‌‌‌ها و فضاها دغدغه مسئولان، مدیران و مردم و البته مهندسان است.

رئیس کمیته شهرسازی شورای شهر تهران همچنین بر حمایت شورا از نهادهای مردمی و نظام های صنفی اشاره و تصریح کرد: اعتقاد بر این است که با مشارکت مردم می‌‌‌توان مدیریت بر شهر را فراهم کرد و ایجاد این مشارکت بدون نهادهای مردمی و نظام‌‌های صنفی امکانپذیر نیست.

نژادبهرام ادامه داد: البته قرار هم نیست که ما در هر حوزه‌‌‌ای مسئولی را انتخاب کنیم بلکه این انجمن‌‌های صنفی هستند که اگر قرار است ناظری تعیین شود، آن را طراحی و تعریف کنند.

وی به برخی تخلفات در حوزه نظام مهندسی در گذشته اشاره و خاطرنشان کرد: وجود تخلف و اشتباه در هر بستری امکانپذیر است که نامشخص بودن مسائل می‌‌‌تواند عامل آن باشد به این دلیل باید در مکانیسم‌‌هایی که طراحی می‌‌شود به گونه‌‌ای رفتار شود که این موارد به حداقل ممکن برسد.

عضو شورای شهر تهران افزود: باید توجه داشت که کارهای خوبی در حوزه نظام مهندسی انجام شده است و اگر اشتباهاتی نیز رخ داده است ما باور داریم که باید حق و تکلیف باهم برابر باشند و مسئولیت و حقوق نیز همینگونه باشد.

نژادبهرام اضافه کرد: مسئولیت یک ساختمان تا زمانی که پابرجاست، برعهده ناظر است و سازمان نظام مهندسی نیز به عنوان پشتیبان است؛ طبیعتا اگر قرار است حقوقی به یک مهندس ناظر پرداخت می‌‌‌‌شود باید متناسب با این مسئولیت باشد.

وی ادامه داد: نظام مهندسی به عنوان نماینده صنف، مدیریت شهری و خود مردم است و یقین وجود دارد که خود سازمان نیز بر ضرورت اصلاح مکانیسم‌‌‌‌ها باور دارد به گونه‌‌‌‌ای که روابط این سازمان روشن‌‌‌تر، شفاف‌‌تر و پاسخگو باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز