خبرگزاری کار ایران

وزیر علوم:

تحریم علمی با حقوق بشر در تقابل است

asdasd
کد خبر : ۶۷۷۹۵۴

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه علم و دانش پدیده ای بین المللی و متعلق به همه مردم جهان است، تاکید کرد: تحریم و محدودیت های علمی و اقتصادی در تقابل با حقوق بشر و توسعه پایدار قرار دارد و مورد قبول جوامع علمی نیست.

به گزارش ایلنا، منصور غلامی در پانزدهمین اجلاس «علم و فناوری در جامعه» در کیوتوی ژاپن بر ضرورت بین المللی سازی آموزش، انجام بدون محدودیت تبادلات علمی دانشگاهی برای توسعه علم و فناوری و تحقق جهش علمی و چرخه مغزها، انتقال بین المللی علوم میان دانشمندان و فناوران و برداشتن مرزها و محدودیت های موجود برای تحقق توسعه پایدار، تاکید کرد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری جمهوری اسلامی ایران همچنین در میزگردی که با حضور ۲۰ تن از وزرای علوم و فناوری کشورهای شرکت کننده در اجلاس به ریاست وزیر علوم و فناوری ژاپن و با سخنرانی 'کوجی امی' رئیس اجلاس برگزار شد، گزارشی از روند علم و فناوری و دستاوردهای آن و توسعه دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی در جمهوری اسلامی ایران ارایه کرد.

غلامی همچنین در ادامه نشست های پانزدهمین اجلاس علم و فناوری در شهر کیوتو در ژاپن، در نشست تغییرات آب و هوایی سخنرانی کرد.

وزیر علوم در این نشست به برخی مصادیق تغییرات آب و هوایی از جمله غبار ناشی از فعالیت های انسانی و کشاورزی، کاهش و تغییر زمان بارش ها، گرمای هوا و کاهش آب اشاره کرد.

غلامی در ادامه سخنرانی خود راه های مقابله با مصادیق تغییرات آب و هوایی از جمله همکاری علمی بین المللی در سطح منطقه ای و جهانی، تبادل تجارب در این زمینه، استفاده از راه کارهای دوستدار طبیعت از جمله مالچ پاشی با منشا غیر نفتی را مورد تاکید قرار داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز