خبرگزاری کار ایران

مصالحه ۷۹ درصدی پرونده های قضائی در مراکز مشاوره پلیس

asdasd
کد خبر : ۶۷۷۷۹۲

فرمانده انتظامی استان قزوین از مصالحه ۷۹ درصدی پرونده های قضائی ارجاع شده به مراکز مشاوره و مددکاری کلانتری ها خبر داد.

به گزارش ایلنا از پایگاه خبری پلیس، سردار "مهدی محمودی" در خصوص ضرورت خدمات مشاوره ای پلیس اظهار داشت: مراکز مشاوره در ناجا بستر ساز کمک به آسیب دیدگان اجتماعی است که اغلب تحت عنوان اختلافات خانوادگی به کلانتری مراجعه می کنند.

وی ادامه داد: پلیس مشاور‌‌‌ در نیروی انتظامی مصداق رویکرد جدید در پیشگیری از جرایم است که تلاش می‌کند با انجام برنامه های اجتماعی، فرهنگی، آموزشی، مشاوره تخصصی، مشاوره فعال در مدارس و نظایر آنها در جهت تحقق اهدافی مانند درمان نارسایی‌های اجتماعی و بالا بردن ارزش های اجتماعی و اخلاقی در میان نوجوانان و جوانان گام بردارد و این روند به کاهش میزان جرم بیانجامد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در ۶ ماهه اول سال جاری بیش از ۳ هزار ر و ۷۰۰ نفر به مراکز مشاوره و مددکاری کلانتری ها در سطح استان مراجعه کرده اند ؛ از این تعداد۲ هزار و ۹۱۷ نفر به دوایر مددکاری کلانتری ها مراجعه که با تلاش مشاوران و مددکاران منجر به مصالحه ۷۹ درصدی شده است.

وی تصریح کرد: بیشتر پرونده های مصالحه شده در دوایر مشاوره و مددکاری کلانتری ها شامل، مشکلات خانوادگی بوده که با تلاش مشاوران و مددکاران با برگزاری چندین جلسه مشاوره به مصالحه منجر شده است.

سردار محمودی در پایان یادآور شد:  شهروندان در صورت نیاز به خدمات مشاوره می توانند به این مرکز مراجعه و یا با شماره تلفن ۲۱۸۳۴۵۶ تماس گرفته و از خدمات رایگان مشاوره پلیس بهره مند شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز