خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر تهران تاکید کرد؛

اکثریت استفاده‌کنندگان از گرم‌خانه‌های شهرداری را معتادان تشکیل می‌دهند/لزوم تفکیک معتادان

asdasd
کد خبر : ۶۷۷۷۷۸

رییس کمیته نظارت شورای شهر تهران با بیان اینکه در حال حاضر معتادان اکثریت استفاده‌کنندگان از گرم‌خانه‌های شهرداری را تشکیل می‌دهند، گفت: لازم است معتادان به مراکز دیگری منتقل شوند و از سایر افراد تفکیک شوند.

افشین حبیب‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به اینکه با شروع فصل سرما، گرم‌خانه‌ها یا مددسراهایی که در اختیار شهرداری تهران هستند متقاضی بیشتری پیدا می‌کنند، اظهار کرد: ما در راستای نظارت بر عملکرد گرم‌خانه‌ها و پیمانکاران آن‌ها به تازگی بازدیدی از این مکان‌ها داشتیم. به طور کلی می‌توان گفت شرایط عمومی این اماکن هم به لحاظ تغذیه و هم به لحاظ امکاناتی که برای استحمام، موضوعات بهداشتی و خواب فراهم دیده‌اند مناسب است اما گرم‌خانه‌ها از یک نظر دچار مشکل هستند و آن عدم تفکیک معتادان است.

رییس کمیته نظارت شورای شهر تهران ادامه داد: من با نگاهی به پرونده‌های مددسراهای شهرداری متوجه شدم اکثریت استفاده‌کنندگان از این مکان‌ها را معتادان تشکیل می‌دهند.

وی با تاکید بر اینکه مهم‌ترین هدف از ایجاد گرم‌خانه‌های شهرداری پناه دادن به کارگران بدون جا و مکان بوده است، اظهار کرد: می‌بایست میان کارگرانی که مشغول کار هستند و شب‌ها مکانی برای خوابیدن ندارند و در خیابان‌ها کارتن‌خواب هستند، با معتادان تفکیک قائل شد؛ چراکه پناه دادن به معتادان در کنار این افراد می‌تواند مشکلاتی ایجاد کند.

حبیب‌زاده تاکید کرد: معتادان باید به مراکز دیگری منتقل شوند و از بقیه افراد تفکیک شوند.

وی با اشاره به اینکه مددسراها به دو دسته تقسیم می‌شوند، گفت: یک دسته مراکز دائمی و دسته دیگر مراکز اضطراری هستند. مراکز اضطراری در مواقعی که به واسطه کاهش دما تعداد متقاضیان افزایش می‌یابد، استفاده می‌شوند و در فصولی که متقاضی کمتر است، بعضا تعطیل هستند.

رییس کمیته نظارت شورای شهر تهران با اشاره به اینکه تقریبا در هر منطقه یک مددسرای دائمی یا اضطراری وجود دارد، عنوان کرد: لازم است تعداد این گرم‌خانه‌ها و ظرفیتشان افزایش یابد. در حال حاضر آماری از تعداد نیازمندان به گرم‌خانه‌ها نداریم.

حبیب‌زاده تصریح کرد: می‌بایست بهزیستی نیز به موضوع کارتن‌خواب‌ها و محل نگهداری آن‌ها ورود کند؛ چراکه شهرداری تهران متولی قانونی این موضوع نیست و فقط در این راستا کمک می‌کند.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه نیازمندان می‌توانند به راحتی به گرم‌خانه‌ها مراجعه و از امکانات آن‌ها استفاده کنند، گفت: در ابتدای ورود پزشکی که در این مراکز کار می‌کند، افراد را معاینه می‌کند و برای آنان پرونده تشکیل می‌شود. این افراد قبل از ورود باید استحمام کنند و لباس‌های مخصوص این مراکز را بپوشند.

وی افزود: استفاده از این مراکز در شب امکان‌پذیر است و افراد باید صبح زود خارج شوند. همچنین در این مراکز صبحانه و نهار به افراد داده می‌شود. ضمنا برای استراحت افراد تخت‌هایی پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز