خبرگزاری کار ایران

سردار رحیمی مطرح کرد:

بزرگترین مرکز کنترل ترافیک کشور فردا افتتاح می‌شود/کمین پلیس در داخل و خارج از تهران ممنوع است

کد خبر : ۶۷۷۵۹۹

رئیس پلیس پایتخت در خصوص کمین پلیس در شهر تهران گفت: هرگونه کمین در شهر تهران و خارج از شهر تهران ممنوع است و در صورتی که به سامانه ۱۹۷ پلیس اطلاع داده شود، قطعاً برخورد با آن صورت خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار حسین رحیمی (رئیس پلیس پایتخت) در حاشیه مراسم صبحگاه این پلیس در جمع خبرنگاران در کار در واکنش به سخنان رئیس شورای شهر تهران مبنی بر اختصاص سهمی از جریمه‌های پلیس به شورای شهر گفت: هزینه جریمه‌های جرایمی که در سطح شهر تهران و در خارج از شهر تهران انجام می‌شود به خزانه دولت واریز شده و دولت باید سهمی از آن را به شهرداری و وزارت راه بپردازد تا بتوانند نقاط حادثه‌خیز را رفع و علائم راهنمایی و رانندگی را نصب کنند.

وی به دیدار پلیس با جمعی از نمایندگان تهران اشاره کرده و گفت: گزارشی از اقدامات و عملکرد نیروی انتظامی را در دیدار با نمایندگان ارائه کردیم و تقریباً همه نمایندگان از اقدامات نیروی انتظامی در تهران بزرگ تشکر کردند.

 وی ادامه داد: نمایندگان تهران همچنین از مرکز فوریت‌های پلیس 110 و همچنین از بزرگترین مرکز کنترل ترافیک کشور که فردا افتتاح خواهد شد؛ نیز دیدار داشتند.

 رئیس پلیس تهران بزرگ در خصوص وضعیت ترافیکی در شهر تهران نیز گفت: میزان خودروهای که در شهر تهران تردد می‌کنند 4 برابر حجم خیابان‌هاست و بزرگراه‌های ایجاد شده تاثیر اندکی بر کاهش ترافیک تهران دارند لذا باید اقدامات ما به نوعی تسهیل‌کننده ترافیک در شهر تهران باشد.

 وی با بیان اینکه در ابتدای مهر ۳۰ درصد حجم ترافیک شهر تهران افزوده شد، خاطرنشان کرد: در ابتدای مهر ۵۰ درصد تردد در بزرگراه‌ها افزایش پیدا کرد اما با توجه به تدابیری که صورت گرفته بود، مشکل جدی در ترافیک نداشتیم و اجازه ندادیم ترافیک باعث ایجاد مزاحمت برای مردم شود درحالیکه در گذشته؛ دو سال به صورت متوالی ترافیک در شهر تهران قفل می‌شد اما تلاش شده با اقداماتی که انجام می‌شود، ترافیک در تهران قفل نشود.

  وی با بیان اینکه حضور ماموران پلیس باعث ترافیک در شهر نمی‌شود، گفت: دلایل مختلفی وجود دارد که نمی‌توانیم همه آن را بیان کنیم. گاهی اوقات طرح‌های مختلفی در حال اجراست و نیاز است که پلیس در سطح شهر حضور داشته باشد و کسانی که در مرکز کنترل ترافیک هستند و هدایت ترافیک را برعهده دارند، ترافیک را به طور کلان سنجیده و برنامه‌ریزی می‌کنند و حضور پلیس مانعی برای ایجاد ترافیک در شهر نیست.

 وی همچنین در خصوص کمین پلیس در شهر تهران گفت: هرگونه کمین در شهر تهران و خارج از شهر تهران ممنوع است و در صورتی که به سامانه ۱۹۷ پلیس اطلاع داده شود، قطعاً برخورد با آن صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز