خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور خبر داد:

اعزام تنها ۲۵ نفر به مدارس ایرانی خارج از کشور/ برگزاری دوره دیپلماسی تعلیم و تربیت

asdasd
کد خبر : ۶۷۶۴۳۸

رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور یکی از مسائل مهم در این مرکز را مشکلات ارزی دانست و تاکید کرد: این امر باعث شد تا روند اعزام‌ها تغییر کند و امسال در موارد خاص که ضرورت ایجاب می‌کرد تنها ۲۵ نفر اعزام شوند.

به گزارش ایلنا، غلامرضا کریمی، رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور در جلسه شورای اداری این مرکز و همچنین آیین تودیع و معارفه رؤسای امور اداری این مرکز بر نقش و اهمیت مدارس خارج از کشور تأکید کرد.

وی یکی از مسائل مهم در مرکز بین‌الملل را مشکلات ارزی دانست و گفت: این امر باعث شد تا روند اعزام‌ها تغییر کند و امسال در موارد خاص که ضرورت ایجاب می‌کرد تنها به تعداد ۲۵ نفر اعزام انجام شود. 

وی افزود: با بروز این مشکلات، نقش و اهمیت مدارس خارج از کشور بیشتر مشخص شد و این واقعیت مشخص شد که مدارس خارج از کشور تنها یک نیاز ویژه برای وزارت آموزش و پرورش نیست بلکه یک نیاز جدی، حاکمیتی و همچنین  نهادهای فراتر از وزارت آموزش و پرورش هست؛ در همین راستا در جلسات مشترک با بانک مرکزی و سایر نهادها، سناریوهای مختلفی در حال بررسی است.

رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور، کانون تحلیلگران آموزش و پرورش را که با حضور متخصصان این امر زیر نظر مرکز امور بین‌‌‌الملل شکل گرفته است یک بستر مناسب در جهت انجام مطالعات و تحقیقات حوزه آموزش و پرورش در عرصه بین الملل دانست و اظهار داشت: این کانون که از سوی وزیر آموزش‌ و پرورش نیز مورد تأیید قرار گرفته است، می‌تواند در بررسی و مطالعات تطبیقی  مورد نیاز، بخش‌های مختلف وزارت آموزش و پرورش را یاری کند.

کریمی از مأموریت جدید وزیر آموزش‌ و پرورش به مرکز امور بین‌‌‌‌الملل و مدارس خارج از کشور نیز سخن گفت و تصریح کرد: بنا بر دستور وزیر آموزش‌ و پرورش، از ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها و معاونت‌های حوزه ستادی، کارشناسانی به مرکز امور بین‌‌‌الملل معرفی شدند.

وی ادامه داد: این مرکز در حال پالایش این کارشناسان است و در انتها ۳۰ نفر از این افراد انتخاب خواهند شد و جهت گذراندن دوره دیپلماسی تعلیم و تربیت به دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی معرفی خواهند شد و پس از سپری کردن این دوره یک فرصت مطالعاتی برای این افراد جهت حضور در خارج از کشور در راستای تقویت فنون دیپلماسی و همچنین حضور در مجامع بین‌‌المللی تدارک دیده خواهد شد.

رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور تصریح کرد: این امر در جهت برطرف کردن ضعف وزارت آموزش و پرورش در حوزه بین‌‌‌‌الملل و تأمین عقبه متخصص در این حوزه در معاونت‌ها و استان‌ها در نظر گرفته شده است.

در پایان این مراسم، ضمن تشکر از زحمات کوروش اسکندری که به مدت دو سال متولی امر ریاست امور اداری مرکز امور بین‌‌‌الملل بود، وی به عنوان مشاور رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور در امور اداری و ابراهیم اسفندیار به عنوان رئیس جدید امور اداری این مرکز منصوب شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز