خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس آگاهی ناجا:

نیروی انتظامی اکنون در بازار حضور ندارد

asdasd
کد خبر : ۶۷۵۷۰۴

رئیس پلیس آگاهی ناجا گفت: نیروی انتظامی و پلیس آگاهی در حال حاضر در بازار حضور ندارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار محمدرضا مقیمی در حاشیه همایش روز کارآگاه در خصوص وضعیت بازار ارز گفت: با توجه به اینکه ارزفروشی در خیابان ممنوع است و نباید اتفاق بیفتد، اما بر اساس تمهیدات بانک مرکزی و مسئولان کشوری پذیرفته شده است؛ افرادی که ارزی را در نزد خود دارند می‌توانند در این مقطع ارز خود را ارائه دهند و به صراف‌ها بفروشند.

وی ادامه داد: وقتی این ارزها وارد بازار و چرخه اقتصادی می‌شود قاعدتا باعث کاهش مبلغ ارز خواهد شد. جمع‌آوری ارزها در منازل باعث می‌شود بازار عرضه و تقاضا بر هم بریزد و قیمت‌ها به صورت کاذب بالا رود. اگر بازار فعال شده و هر کس به میزان نیازش ارز تهیه کند و ارز مازاد بر نیازش را بر صرافی‌ها به فروش برساند. ارز قیمت واقعی خود را پیدا خواهد کرد.این اتفاقاتی که در چند ماهه اخیر در بازار ارز شاهد بودیم، توسط هیچ کارشناسی تایید نمی‌شود و هیچ کارشناسی این قیمت‌ها را تایید نمی‌کند و مشخص است که این قیمت‌ها حباب است و روزی شکسته خواهد شد.

رئیس پلیس آگاهی ناجا خاطرنشان کرد: در این چند روز قرار نبود دستگیری داشته باشیم و قرار بود هر کسی ارز در اختیار دارد به فروش برساند در حال حاضر بحث دلالی مطرح نیست و در حقیقت بحث این چند روزه عرضه ارز در صرافی‌ها و جمع‌آوری ارزها است.

وی ادامه داد: آنچه که به صورت پیچیده و مجرمانه صورت می‌گیرد جدای از اتفاقات این چند روز اخیر است و ما برای آن طرح و برنامه از ابتدای سال داریم و اتفاقات خوبی نیز در این زمینه صورت گرفته و دستگیری‌های زیادی اتفاق افتاده است و قاعدتا این دستگیری‌ها باعث شده است که امروز شاهد این اتفاقات و کاهش نرخ ارز باشیم. پرونده‌هایی که به صورت اطلاعاتی روی آنها کار می‌کنیم کمافی‌السابق ادامه دارد.

او تاکید کرد: نیروی انتظامی و پلیس آگاهی در حال حاضر در بازار حضور ندارند.

سردار مقیمی در خصوص ارز جعلی نیز گفت: ارز جعلی از گذشته بوده و متاسفانه در گذشته نیز موارد زیادی بوده است که ارزهای جعلی را به عنوان ارزهای واقعی به فروش رساندند و خریدار هم نمی‌داند از چه کسی باید شکایت کند همه این اتفاقات اگر در این چند روزه مدیریت شود امیدواریم که این مشکلات در حقیقت پایان یابد. توصیه ما این نیست که مردم با دستفروشان معامله کنند و ممنوعیت دارد، چرا که ارزی که دستفروش ارائه می‌دهد مشخص نیست ارز واقعی است یا تقلبی. جعلی بودن ارز یک واقعیتی است که بعضا اتفاق می‌افتد و پرونده‌های خاص خود را دارد.

وی ادامه داد: ما از مردم می‌خواهیم به صرافی‌ها مراجعه کنند و گردش کار اقتصادی در صرافی‌ها انجام شود.ریاست بانک مرکزی، دولت و همه مسئولان تاکید دارند یک بازار اقتصادی سالم و مناسب با خرید و فروشی که در مجرای اصلی خود صورت می‌گیرد در بازار ارز داشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز