خبرگزاری کار ایران

رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ خبر داد:

استقرار گشت کلانتری‌ها در محدوده میدان فردوسی و خیابان منوچهری/ هشدار نسبت به حضور جیب‌برها در منطقه

asdasd
کد خبر : ۶۷۵۲۴۱

رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از استقرار گشت کلانتری‌ها در محدوده میدان فردوسی و خیابان منوچهری به منظور پیشگیری از وقوع سرقت خبر داد.

به گزارش ایلنا، سرهنگ کیوان ظهیری با توجه به حضور شهروندان در مراکز خرید دلار و ارز و ازدحام بیش از حد مردم در میدان فردوسی و منوچهری و خیابان فردوسی نسبت به حضور جیب‌برها در این منطقه هشدار داد و گفت: ازدحام در یک منطقه انگیزه‌ای برای حضور جیب‌برها در آن منطقه است.

وی ادامه داد: شهروندان با توجه به اینکه در این مناطق فعالیت مالی انجام می‌دهند مراقب ارز، پول نقد و کارت‌ ملی و محتویات جیب البسه و کیف‌های دستی خود باشند تا جیب‌برها و کیف‌قاپ‌ها از فرصت سوءاستفاده نکنند و مال آنها را نزنند. 

رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ در خصوص تکنیک جیب‌برها گفت: یکی از تکنیک‌های متداول جیب‌بری تکنیک هواس‌پرانی است یعنی دو جیب‌بر وقتی متوجه می‌شوند پول نقد همراه قربانی است فرد را تعقیب کرده و در یک موقعیت مناسب یکی از جیب‌برها با پرسش از قربانی او را سرگرم کرده و فرد دیگر اقدام به سرقت محتویات جیب یا کیف قربانی می‌کند.

سرهنگ ظهیری خاطرنشان کرد: همچنین اگر افراد برای حضور در این منطقه از وسایل خودروی عمومی مانند تاکسی، مترو و اتوبوس استفاده می‌کنند مراقب بوده تا دچار زیان مالی نشوند. همچنین باتوجه به اینکه در موقع خرید و فروش از کارت‌های بانکی استفاده می‌کنند مراقب باشند در هنگام استفاده از رمز کارت، کسی آن را متوجه نشود چراکه ممکن است جیب‌برها در کمین بوده و با استفاده از موقعیت مناسب اقدام به سرقت کارت عابر بانک کنند.

وی تاکید کرد: از اعتماد به افرادی که به صورت خیابانی با دستگاه‌های کارت خوان اقدام به انجام تراکنش می‌کنند بپرهیزید چراکه ممکن است این افراد نیز با سارقان همدست بوده و مشکلاتی را ایجاد کنند شهروندان حتما برای خرید و فروش به مراکز معتبر مراجعه کرده و از معامله با افرادی که در خیابان اقدام به خرید و فروش ارز می‌کنند جدا خودداری کنید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز