خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

واکنش آموزش و پرورش به کمبود کتب درسی در پایه دوازدهم/ تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر کسری کتاب نداشتیم

asdasd
کد خبر : ۶۷۴۵۹۸

مدیرکل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی وزارت آموزش و پرورش در واکنش به کمبود کتب درسی در پایه دوازدهم گفت: به اندازه کافی در کتابفروشی‌ها کتاب داریم و تاکنون هیچ موضوعی مبنی بر کسری کتاب به ما گزارش نشده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، با وجود آغاز توزیع کتب پایه دوازدهم از 25 شهریور ماه 97 برخی از دانش‌آموزان از نبود کتب این پایه گلایه‌مند بوده و عنوان کردند، با گذشت بیش از یک هفته از شروع مدارس هنوز دروس سال گذشته را مرور می‌کنند و کتب درسی هنوز به دست‌شان نرسیده است. همچنین برخی از والدین از سه برابر شدن قیمت آزاد کتاب‌های پایه دوازدهم در کتابفروشی‌ها و وجود مشکل در سامانه سناد خبر دادند.

به اندازه کافی در کتابفروشی‌ها کتاب داریم

سیدحسین طلایی زواره (معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی) در این باره به خبرنگار ایلنا گفت: کتاب‌های پایه دوازدهم در شاخه‎های نظری، علوم انسانی و تجربی به سامانه سناد مربوط نمی‌شود و از طریق کتاب فروشی‌های مجاز توزیع می‌شوند.

وی ادامه داد: دانش‌آموزان پایه دوازدهم با مراجعه به کتابفروشی‌های مجاز می‌توانند کتاب‌ها را با قیمت‌های مصوب تهیه کنند، علاوه بر این اگر دانش‌آموزان به کتابفروشی‌ها مراجعه نکردند، می‌توانند با مراجعه به سامانه irtextbook.ir ثبت سفارش خود را به صورت کتاب تک جلدی یا دوره‌ای کامل انجام دهند و بعد از طریق پست کتاب‌ها را با قیمت مصوب درب منزل تحویل بگیرند.

طلایی با تاکیدبراینکه کتاب‌های پایه دوازدهم از طریق کتابفروشی‌های مجاز توزیع می‌شود و از طریق سامانه سناد توزیع نخواهد شد، گفت: به اندازه کافی در کتابفروشی‌ها کتاب داریم و تاکنون هیچ موضوعی مبنی بر کسری کتاب به ما گزارش نشده است. در واقع هیچ استان و منطقه‌ای تاکنون اعلام نکرده که در آنجا با کمبود کتاب مواجه شده‌اند.

هیچ گزارشی در خصوص کسری کتاب نداریم

احمدرضا امینی (مدیرکل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی وزارت آموزش و پرورش) در این باره به خبرنگار ایلنا گفت: هیچ گزارشی در خصوص کسری کتاب نداریم و استان‌ها نیز درخواستی در این خصوص ارائه نکرده‌اند، اما افراد حتی در دورترین نقاط کشور نیز می‌تواند با مراجعه به سامانه، کتاب‌های مورد نظر خود را سفارش دهند و بعد از طریق پست تحویل بگیرند.

امینی با اشاره به بازار سیاه کتب درسی توضیح داد: کتب درسی نه بازار سیاه می‌خواهد و نه مسائل حاشیه‌ای. والدین هم نباید وقتی همه شرایط را برای آنها فراهم کرده‌ایم، از طریق بازار آزاد اقدام به دریافت کتب کنند. وقتی هم کتب پایه دوازدهم را به کتابفروشی‌های مجاز سراسر کشور توزیع کردیم و این سرویس را مهیا کردیم که دانش‌آموز یا اولیای آنها از طریق سامانه  irtextbook.ir سفارش تک جلدی یا کل دوره را بدهند، چرا باید از بازار آزاد با سه برابر قیمت کتاب‌ها را تهیه کنند؟

مدیرکل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی وزارت آموزش و پرورش در پایان اظهار داشت: کتاب فروشی‌های مجاز به طور حتم کتاب دارند و اگر به هر دلیلی کتابفروشی مجاز کتابی را تمام کرده باشند، دانش‌آموزان از طریق سامانه‌های اعلام شده اقدام کنند. ما مشکلی به لحاظ توزیع کتاب‌ها نداریم، اما اینکه همه دانش آموزان یک کلاس پایه دوازدهم می‌گویند، ما کتاب نداریم، کمی عجیب است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز