خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران:

دروس امتحان نهایی در انتظار تایید رئیس‌جمهور

asdasd
کد خبر : ۶۷۳۷۳۸

وزیر آموزش و پرورش در خصوص دروس امتحان نهایی اظهار داشت:‌ طبق تصویب شورای عالی آموزش و پرورش دروس امتحان نهایی رشته‌های مختلف برای پایه دوازدهم مشخص شد و بر اساس آن در هر رشته ۱۰ تا ۱۱ درس جزو دروس امتحان نهایی است، اما باید به تأیید رئیس جمهور برسد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید محمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش در حاشیه برنامه آغاز سال تحصیلی در دانشگاه فرهنگیان در جمع خبرنگاران گفت: ما امسال از دو طریق جذب معلم را انجام دادیم و تعداد ۱۸ هزار نفر برای مقطع کارشناسی بود و با ماده ۲۸ بالغ بر ۳۳ هزار نفر در سال تحصیلی جدید در دانشگاه فرهنگیان مشغول به تحصیل ‌شدند.

او ادامه داد: بر اساس طرحی در نظر داریم با ایجاد تغییر در برنامه درسی دانشجویان بتوانیم از سال دوم تحصیل آنها، همزمان بتوانند تدریس هم داشته باشند. ما همچنین در اولین روز سال تحصیلی با تمام استان‌ها وضعیت نیرو را کنترل کردیم و خوشبختانه امسال کمبود نیرو نسبت به سال گذشته کمتر بوده است اما حالا با روش های مختلف این کسری جبران شده است مگر در برخی از  روستاها و مناطق دور دست که برای رفع این کمبودها نیز باید از نیروهای خرید خدمات استفاده کرد.

او اضافه کرد: مرکز نیروی انسانی آموزش و پرورش در حال رصد است و گزارش‌های رسیده حاکیست مشکل جدی کمبود معلم وجود ندارد و اگر موردی سراغ دارید، اعلام کنید. تراکم بالاست به خصوص در دوره ابتدایی در برخی مواقع تراکم خیلی زیاد است که امیدواریم برطرف شود. ناگفته نماند معلمان پیشکسوتی که دعوت به کار می‌شوند همه جزو معلمان موفق هستند و توانمندی‌ها و قابلیت‌ها را برای کلاس درس دارند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به افزایش تعداد دانش آموزان در سال‌های آتی گفت: تا ۶ سال آینده تعداد دانش‌آموزان رو به افزایش است و به ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر خواهد رسید. نرخ جمعیت دانش‌آموزی بعد از ۶ سال به ثبات می‌رسد و از سویی میانگین سنوات خدمت کم شود و چالش نیروی انسانی کاهش می‌یابد بنابراین مشکل نیروی انسانی تا ۵ یا ۶ سال آینده است.

بطحایی در پایان درخصوص دروس امتحان نهایی اظهار داشت:‌ طبق تصویب شورای عالی آموزش و پرورش دروس امتحان نهایی رشته‌های مختلف برای پایه دوازدهم  مشخص شد و بر اساس آن در هر رشته ۱۰ تا ۱۱ درس جزو دروس امتحان نهایی است، اما باید به تأیید رئیس جمهور برسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز