خبرگزاری کار ایران

بارش باران و گرفتگی معابر در استان‌های شمالی کشور

asdasd
کد خبر : ۶۷۳۲۹۹

کارشناس هواشناسی از باش باران در حد آب گرفتگی معابر عمومی در استان‌های گیلان و مازندران خبر داد.

به گزارش  ایلنا، محمد اصغری افزود: امروز منتظر وقوع بارش در اردبیل و مناطق مرزی این استان با استان گیلان خواهیم بود و در آذربایجان شرقی (منطقه ارسباران)، شمال استان آذربایجان غربی و شمال استان کردستان (شهرستان های بیجار و دیوان دره)، زنجان(شهرستان طارم )، قزوین (شهرستان الموت)، البرز(جاده چالوس)، تهران (فیروزکوه )، ارتفاعات سمنان، گلستان و ضعیف تر در شمال شرق کشور در خراسان شمالی نیز شاهد بارش باران خواهیم بود.

وی با اشاره به این که سرعت باد در استان های خراسان رضوی و جنوبی، سیستان و بلوچستان و کرمان در حد خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا خواهد بود، گفت: در جنوب استان های سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان و فارس و شمال شرق بوشهر و استان کهکیلویه و بویر احمد شرایط برای رعد و برق به ویژه در ساعات عصر مهیاست.

اصغری گفت: این شرایط را فردا هم در شمال و جنوب کشور خواهیم داشت و هر چه زمان جلوتر می رود شدت آن ضعیف تر می شود.

وی گفت: امروز خنک ترین روز در یک هفته اخیر است و بامداد فردا نیز سردترین روز خواهد بود.

اصغری آب های شمالی کشور و همچنین بخش های شرقی دریای عمان را مواج و متلاطم پیش بینی کرد و از وقوع گرد و خاک در استان های خوزستان، ایلام، کرمانشاه و به ویژه مرز عراق و کردستان در شهرستان های مریوان و بانه خبر داد.

وی ادامه داد: در جنوب استان های تهران و سمنان، قم و استان مرکزی از جمله شهرستان های ساوه، شازند و اراک نیز عصر امروز شاهد خیزش گرد و غبار خواهیم بود.

اصغری افزود: در ارتفاعات تهران نیز امروز شاهد وقوع رگبار و در جنوب تهران شاهد وزش باد و گرد و غبار خواهیم بود و دمای هوای تهران تا اواسط هفته آینده روند افزایشی خواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز