خبرگزاری کار ایران

پیمان سنندجی در گفت‌وگو با ایلنا:

اعزام 30 ثانیه یک‌بار اتوبوس‌ها در خط یک/تعمیر آسفالت در خطوط اتوبوس پس از پانزدهم مهرماه ادامه می‌یابد

asdasd
کد خبر : ۶۷۳۰۷۳

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهرداری تهران در پاسخ به انتقاداتی که به تاخیر اتوبوس در خط تهرانپارس – آزادی می‌شود، گفت: اتوبوس‌ها در این خط مگر در مواردی معدود، بیش از 2 دقیقه تاخیر ندارند.

پیمان سنندجی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا گفت: هر 30 ثانیه یکبار در سامانه یک اتوبوسرانی (خط تهرانپارس – آزادی) اتوبوس اعزام می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که پس چرا در ایستگاه‌های حد فاصل تهرانپارس – آزادی با معطلی و تجمع مسافران روبه‌رو هستیم، گفت: وجود تقاطع‌ها، ورود خودروهای شخصی به داخل لاین و شلوغی و جمعیت سبب تاخیر اندک اتوبوس‌های بی آر تی می‌شود اما در اعزام اتوبوس‌ها هیچ مشکلی وجود ندارد و هر 30 ثانیه یک بار از پایانه‌ها اتوبوس اعزام می‌شود.

سنندجی با بیان اینکه از چهارراه تهرانپارس تا میدان آزادی 21 ایستگاه وجود دارد، اظهار داشت: اتوبوس‌ها باید ظرف یک ساعت و ده دقیقه خود را به مقصد برسانند. خطوط بی آر تی مثل یک ترازو هستند که دو طرف دارد. اگر 100 اتوبوس در یک طرف وجود داشته باشد، می‌بایست 100 اتوبوس هم در طرف دیگر داشته باشیم؛ در غیر این صورت یک گپ ایجاد می‌شود.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهرداری تهران تاکید کرد: اتوبوس پس از اعزام، ممکن است به دلایلی مثل ترافیک، چراغ قرمز، تصادف، ورود خودرو شخصی به داخل لاین و ... توقف کند. به عنوان مثال میدان انقلاب یا میدان فردوسی دارای مشکلات ترافیکی است و به همین دلیل با توقف اتوبوس‌ها درا ین ایستگاه‌ها مواجه هستیم. ما به صورت سیستمی همه اطلاعات را دارا هستیم و هر ایستگاهی را نام ببرید، می‌توانیم اطلاعات آن را ارائه کنیم.

وی در ادامه گفت: خط اتوبوس ظرفیت خاصی دارد. اگر هزار اتوبوس در یک خط بگذاریم، وقتی این اتوبوس‌ها به ابتدا و انتهای خطوط می‌رسند، تمام ترافیک تهران را برهم می‌زنند. بنابراین خط و ناوگان باید براساس ظرفیت خط طراحی شود.

اطلاع شهروندان از زمان رسیدن اتوبوس‌ها با ارسال کد به شماره 2000111

سنندجی با اشاره به اینکه مردم می‌توانند از زمان رسیدن اتوبوس باخبر شوند، گفت: شهروندان با استفاده از سیستم پیامکی می‌توانند کد ایستگاه مورد نظر خود را به شماره 2000111 پیامک کنند تا از زمان رسیدن اتوبوس بعدی مطلع شوند.

وی افزود: البته برخی شهروندان به دلیل جمعیت زیاد داخل اتوبوس نمی‌توانند سوار شوند و این مشکل را در خطوطی مثل خط 1 و 7 (خط تجریش – راه‌آهن) داریم. اما این ربطی به تعداد و زمان اعزام اتوبوس‌ها ندارد؛ بلکه به دلیل جمعیت زیاد است.

سنندجی در پاسخ به این انتقاد که بعضا اتوبوس‌های خط یک به‌ویژه در ساعات پیک تا 10 دقیقه تاخیر دارند، عنوان کرد: براساس مستندات ما این موضوع امکان ندارد؛ مگر اینکه در معدودی موارد چنین اتفاقی بیفتد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی با بیان اینکه در خط 7 و تقاطع نیایش – ولیعصر دچار مشکلات خاصی هستیم، گفت: به دلیل اینکه خودروها در این خط می‌خواهند به سمت اتوبان نیایش گردش به چپ کنند، با تجمع اتوبوس‌ها در خیابان ولیعصر روبه‌رو هستیم. اما این مشکل را در خط یک نداریم و تاخیر 10 دقیقه‌ای اتوبوس‌ها در این خط خیلی کم اتفاق می‌افتد. ما دارای سیستم کنترل هستیم و به صورت 24 ساعته همه خطوط رصد می‌شود. در خط یک معمولا اتوبوس‌ها با فاصله‌ای بیش از 2 دقیقه به ایستگاه‌ها نمی‌رسند؛ اگر غیر از این اتفاق بیفتد یعنی فاجعه.

وی ضمن نشان دادن ساعت و اطلاعات اعزام اتوبوس‌ها در تاریخ سوم مهرماه روی سیستم، بیان کرد: به عنوان مثال در روز سه‌شنبه سوم مهرماه از ساعت 5 صبح تا 12 شب به طور کلی 19 دقیقه انحراف داشته‌ایم و غیر از آن همه اتوبوس‌ها در فاصله 30 ثانیه اعزام شده‌اند. این دیتا توسط سیستم ساخته می‌شود و هیچ دستکاری در آن صورت نمی‌گیرد. اتوبوس در مسیر رفت چهارراه تهرانپارس به آزادی موظف است روزانه 508 نیم‌راه را طی کند. در مسیر مخالف هم همین تعداد نیم‌راه باید طی شود. ما معمولا عملکردی نزدیک به این پیش‌بینی‌ها داریم و مثلا در تاریخ سوم مهرماه 500 نیم‌راه در مسیر چهاراه تهرانپارس به آزادی طی شده است.

توقف عملیات عمرانی در آسفالت ایستگاه‌های اتوبوس از 25 شهریور تا 15 مهرماه

پیمان سنندجی در پاسخ به این سوال که چرا خرابی‌های آسفالت در محل ایستگاه‌های خط تهرانپارس – آزادی تعمیر نمی‌شود، گفت: تعمیر آسفالت در خطوط اتوبوس مناطق مختلف در حال انجام است. در حال حاضر تعمیر منطقه 7 شهرداری آغاز شده است اما به دلیل شلوغی‌های آغاز مهر ماه، از 25 شهریور تا پانزدهم دست نگاه داشته‌اند و مجددا پس از پانزدهم به تعمیرات در این منطقه ادامه خواهند داد.

سنندجی ادامه داد: سنگینی اتوبوس‌ها باعث می‌شود که در زمان ترمزگیری دچار لغزش و باعث حرکت آسفالت شوند. اتوبوس دارای حرارت است و لاستیک‌ها گرم هستند؛ خصوصا در خط یک که تراکم بالاست. قرار است مواد آسفالت خیابان‌ها در خطوط اتوبوسرانی به دلیل شرایط خاص این نقاط تغییر کند و در آن‌ها سیمان و الیاف گنجانده شود. البته ابتدا سطح خیابان را تراش می‌دهند و زمانی که به عمق مناسب رسیدند، اصلاحات لازم را انجام می‌دهند. به این صورت دیگر شاهد لغزش در مکان ایست اتوبوس‌ها نخواهیم بود. در حال حاضر این کار در خط 10 ( از میدان آزادی تا پایانه علوم و تحقیقات) به اتمام رسیده است؛ همچنین بخشی از کار در خط 4 تمام شده است. ضمنا تمامی‌امور تعمیراتی در خط 8 و بخش عمده کار در خط 2 به انجام رسیده است. در خط یک مشغول کار عمرانی بودیم که به خاطر شلوغی مهر ماه متوقف شد و پس از پانزدهم دوباره ادامه پیدا می‌کند.

وی با اشاره به انجام تعمیرات در ایستگاه پل چوبی گفت: مدتی این خط در یک طرف مسدود شده بود که در حال حاضر این ایستگاه تعمیر و باز شده است. البته انجام این تعمیرات به عهده شهرداری‌های مناطق است.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی در پاسخ به این سوال که چرا آسفالت در ایستگاه‌های اتوبوس مدت زیادی خراب می‌ماند و نسبت به تعمیر آن‌ها اقدام نمی‌شود، گفت: اصلاح همه خطوط در یک زمان ممکن نیست. در یک‌سری از خطوط درحال انجام تعمیرات هستیم و به همین دلیل بعضی خطوط و ایستگاه‌ها در نوبت‌های بعدی قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز