خبرگزاری کار ایران

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران:

۵۵ درصد خودروهای نو از «معاینه فنی» رد شدند

asdasd
کد خبر : ۶۷۳۰۴۳

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: شرایط خودروهای داخلی قابل قبول نیست؛ به طوریکه در سال جاری از میان ۸۰ هزار خودروی نو زیر چهار سال که برای دریافت معاینه فنی مراجعه کرده بودند ۵۵ درصد آن‌ها رد شدند.

به گزارش ایلنا، محسن پورسیدآقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در جلسه کارگروه ملی آلودگی هوا که با موضوع سوخت در سازمان حفاظت محیط زیست با حضور نمایندگان دستگاه‌های مختلف ازجمله وزارت نفت برگزار شد اظهار کرد: اگر بخواهیم واقع‌بینانه به شرایط کشور نگاه کنیم هیچ کس نمی‌تواند در این شرایط قول ۱۰۰ درصدی بدهد؛ بنابراین می‌خواهم از عملکرد وزارت نفت در توزیع سوخت گازوئیل یورو۴ دفاع کنم؛ چون شرایط کشور به شکلی نیست که ادعا کنیم همه مسائل به طور کامل با پیش بینی‌ها تطابق دارد.

وی تاکید کرد: نکته حائز اهمیت آن است که رویکردها و جهت گیری‌ها درست باشد. در شرایط حاضر خوشبختانه همه دستگاه‌ها از جمله وزارت نفت توزیع نفت گاز استاندارد را ضروری می‌دانند و وزارت نفت پذیرفته که جدا از منافع سازمانی حتی در صورت تحمیل هزینه‌های بیشتر توزیع نفت گاز استاندارد را انجام دهد و منافع سلامتی مردم را در اولویت قرار دهد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اینکه در وزارت نفت جهت‌گیری خوبی در توزیع سوخت صورت گرفته است، گفت: مجموعا وضعیت سوخت بهتر شده و اگر وزارت نفت همین جهت گیری‌ها را ادامه دهد؛ در این حوزه پیشرفت‌های خوبی حاصل خواهد شد.

پورسیدآقایی با اشاره به مقایسه عملکرد وزارت نفت و وزارت صنعت تصریح کرد: در صنعت نیز استانداردهای متعددی الزام شده اما واقعا پیشرفت چندانی در صنعت حاصل نشده است. وضعیت معاینه فنی این ادعا را ثابت می‌کند. امسال معاینه فنی برتر را به صورت داوطلبانه در تهران اجرا کردیم؛ اینکه خودروهای با عمر کمتر از چهار سال به معاینه فنی مراجعه کرده و اقدام به دریافت برگه معاینه فنی برتر کنند.

وی اظهار کرد: در معاینه فنی برتر در دور ۲۵۰۰ موتور، گازهای تعیین‌شده توسط سازمان محیط زیست مورد اندازه‌گیری و سنجش قرار می‌گیرند. از آنجا که با دریافت برگه معاینه فنی برتر تخفیفی در طرح ترافیک شامل حال خودروها می‌شود، بسیاری از خودروهای نو با عمر زیر چهار سال که نیازی به دریافت برگه معاینه فنی ندارند؛ به طور داوطلبانه برای دریافت برگه معاینه فنی برتر مراجعه کردند. از حدود ۸۰ هزار مراجعه خودروهای نو زیر چهار سال، نزدیک به ۵۵ درصد آنها رد شدند و موفق به دریافت برگه معاینه فنی برتر نشدند.

 وزارت نفت بخشی از تولید گازوئیل یورو 5 را به اتوبوسرانی تهران اختصاص دهد

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اظهار کرد: کاملا برای ما واضح است که خودروهای داخلی در چه شرایطی قرار دارند. بنابراین در قیاس با صنعت، وزارت نفت کارهای خوبی انجام داده است. درخواست من آن است که وزارت نفت مسیری را که طی کرده با قدرت ادامه دهد.

پورسید آقایی همچنین از وزارت نفت خواست با توجه به تولید گازوئیل یورو۵ در یکی از پالایشگاه‌ها، بخشی از این تولیدات را به تهران حداقل برای اتوبوسرانی شهر تهران اختصاص دهد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در موضوع تغییر ساعات کاری ادارات اظهار کرد: در مورد بحث شناور سازی ساعات ادارت مطالعات خوبی صورت گرفته است. سال گذشته نیز دولت اجازه داد که ساعت کاری در مهرماه به جای ۸ از ۹ شروع شود که اثر خوبی روی کاهش ترافیک داشت. امسال نیز دنبال تغییر ساعات شروع کار بودیم و دولت نهایتا پیشنهاد سال گذشته را ابلاغ کرد.

وی ادامه داد: اصل موضوع شناورسازی ساعت کاری موضوع خوبی است و روی ترافیک شهر اثر مثبتی خواهد گذاشت، البته ممکن است به این طرح این ایراد گرفته شود که باعث بلاتکلیفی ارباب رجوع و بی‌نظمی در ساعات حضور کارکنان ایجاد می‌کند. پیشنهاد من این است که شروع ساعت کاری در تهران ۷ تا ۹ شناور باشد اما بین کارکنان و مدیران مافوق در این زمینه هماهنگی ایجاد شود که خللی در کار صورت نگیرد و نظم ادارات بر هم نریزد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز