خبرگزاری کار ایران

مرکز اسناد دانشگاه صنعتی شریف افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۶۷۲۴۳۸

مرکز اسناد دانشگاه صنعتی شریف با هدف حفظ اصول، ارزش ها و نگهداری از پیشینه علمی، پژوهشی دانشگاه صنعتی شریف و پیشرفت های آن در زمینه علم و فناوری افتتاح شد.

به گزارش ایلنا، گنجینه مرکز اسناد دانشگاه صنعتی شریف در مراسمی با حضور محمود فتوحی رئیس دانشگاه و اعضای هئیت رئیسه این دانشگاه افتتاح شد.  

این مرکز زیرمجموعه کتابخانه مرکزی دانشگاه است و فضایی را فراهم آورده تا اسناد، سوابق و فعالیت های پنجاه ساله دانشگاه صنعتی شریف در آن جمع آوری، سازماندهی، حفظ، نگهداری و پردازش شود.

محمد میرزایی رئیس مرکز اسناد دانشگاه صنعتی شریف گفت: ایجاد مرکز اسناد دانشگاه در سال ۱۳۹۲ همزمان با تشکیل دبیرخانه بزرگداشت جشن پنجاهمین سالگرد تاسیس دانشگاه تصویب و انجام آن به کتابخانه مرکزی محول شد.

وی افزود: راه اندازی این مرکز با انجام مطالعاتی در این زمینه صورت گرفته و سایت گنجینه نیز با شناسایی مدارک و همچنین فراهم سازی بستری مناسب برای ورود اطلاعات و نگهداری مدارک آغاز به کار کرده است.

رئیس مرکز اسناد دانشگاه صنعتی شریف تاکید کرد: باتوجه به اهمیت این اسناد و بر طبق برنامه ریزی، مدارک در سه سطح مشاهده برای عموم، مشاهده در سطح دانشگاه و استفاده در محل در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد.

 میرزایی اظهار داشت: برای سهولت دسترسی به منابع مختلف موجود در گنجینه اسناد از طریق سایت، علاوه بر وجود امکانات جستجوی ساده و پیشرفته، منابع در قالب هفت گروه با عناوین مجموعه اسناد و گزارش ها، مجموعه انتشارات، مجموعه دانشکده ها، مراکز و ادارات، مجموعه رویدادها و مراسم، مجموعه شخصیت ها و مفاخر، مجموعه نوآوری ها و فناوری ها و مجموعه هدایا و یادبودها تقسیم بندی شده است.

وی گفت: عموم اساتید، کارکنان، دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه صنعتی شریف می توانند به صورت حضوری از این مرکز بازدید و چنانچه نوشته، عکس یا هرنوع مدرکی از گذشته دانشگاه و فعالیت ها و اقدامات در اختیار دارند بطور موقت یا دائمی در اختیار مرکز اسناد دانشگاه قرار دهند.

رئیس مرکز اسناد دانشگاه صنعتی شریف تاکید کرد: علاقه مندان می توانند برای بازدید مجازی از مرکز اسناد دانشگاه صنعتی شریف و کسب اطلاعات بیشتر در خصوص فعالیت های این مرکز و تاریخچه دانشگاه به نشانی http://ganjineh.sharif.ir و http://asnad.sharif.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز