خبرگزاری کار ایران

حسین سلمانی:

توسعه کارآفرینی و اشتغالزایی رسالت اصلی دانشگاه است

asdasd
کد خبر : ۶۷۲۱۵۰

مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفت: دانشگاه فنی و حرفه ای عزم جدی برای توسعه مهارت‌های فنی و حرفه‌ای در سراسر کشور دارد.

به گزارش ایلنا، حسین سلمانی مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه ای به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید  خطاب به دانشجویان جدیدالورود بیان داشت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای در گستره ملی عهده دار تربیت نیروی انسانی ماهر و متعهد است. همچنین  توسعه کارآفرینی و اشتغال‌زایی برای جوانان رسالت اصلی دانشگاه است.

وی با اشاره به اقدامات صورت پذیرفته در شش ماه اول امسال عنوان کرد: با عنایت به اجرای طرح تحول در خوابگاه‌ها و سلف سرویس‌های مراکز تابعه با هزینه یکصد میلیارد ریالی در تابستان سال جاری و با نظارت مستمر دانشگاه بر اجرای  مطلوب این طرح و  با تامین اعتبار تعمیرات و تجهیزات در خوابگاه‌ها و سلف سرویس‌ها بر مبنای اعلام نیاز مراکز و دستورالعمل نحوه هزینه کرد اعتبارات، سعی گردید تا فضای ایمن و آرامی برای گذراندن اوقات دانشجویان در سال تحصیلی جدید درخوابگاه رقم بخورد.

سلمانی تصریح کرد: دانشگاه فنی و حرفه ای عزم جدی برای توسعه مهارت‌های فنی و حرفه‌ای در سراسر کشور دارد و در همین راستا دکتر صالحی مسئول معاونت عمرانی ریاست دانشگاه جلسات متعددی با استانداران، معاونت علمی و فرهنگی ریاست جمهوری، صندوق رفاه دانشجویان، صندوق نوآوری و شکوفایی، اتاق بازرگانی و ...داشته که حاصل این جلسات انعقاد و امضای تفاهم نامه‌های همکاری در جهت گسترش و ارتقای جایگاه مهارت آموزی در کشور بوده است.

مشاور رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای با اشاره به برگزاری موفق مسابقات فرهنگی و هنری و ورزشی  دانشجویان فنی و حرفه‌ای در تابستان امسال و  کسب عناوین نائب قهرمانی دانشگاه فنی و حرفه‌ای در المپیاد ورزشی دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و مقام دوم بخش دانشگاهی شانزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم گفت: برنامه ریزی بلند مدت و گسترده‌ای در زمینه ارتقای برنامه‌های فرهنگی، هنری و  ورزشی برای دانشجویان ترسیم شده است.

مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه‌ای با اشاره به لزوم شناساندن اهداف و فعالیت‌های این دانشگاه به مردم خاطر نشان کرد: سلسله برنامه‌های رسانه‌ای با حضور رییس دانشگاه در  برنامه‌های زنده صدا و سیما در شبکه‌های مختلف تلویزیونی و خبرگزاری‌ها، برگزاری همایش روز ملی کارآفرینی و حضور دانشگاه فنی و حرفه‌ای در نمایشگاه‌های مختلف کشوری از جمله این کارها بوده است.

مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه‌ای از بهره برداری و افتتاح طرح‌های کلان عمرانی این دانشگاه در هفته دولت؛ اعم از پروژه‌های عمرانی دارای موافقت‌نامه، خیر ساز و از محل درآمدد اختصاصی خبرداد و گفت: پیگیری مسوولین دانشگاه در جهت تجهیز کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌های مراکز در فاز اول به مبلغ دویست و بیست و هفت میلیارد ریال، دریافت مجوز برنامه ریزی آموزش‌های عالی فنی و حرفه‌ای از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دریافت مجور ایجاد ۲۳۰ رشته کارشناسی جدید در مراکز، رونمایی از سند راهبردی دانشگاه، برگزاری طرح سفیران جوان اقتصاد مقاومتی (سجا۳)، رسیدگی به ۱۴۹۶ پرونده  متقاضیان جذب هیأت علمی کارشناسی ارشد و دکتری فراخوان سال‌های ۹۵ و ۹۶ و برگزاری دوره آموزشی نوآوری برای اساتید و مدرسین با همکاری دانشگاه لایپزیک آلمان از جمله اقدامات مهم صورت گرفته در  سال جاری است.

حسین سلمانی در خصوص اقدامات انجام شده در رابطه با مشمولین بند (ذال) ماده ۶۴ قانون برنامه ششم توسعه(فرآیند جذب و استخدام نیروهای حق التدریسی ماقبل ۱۳۹۰ ) خبر داد:  پس از ابلاغ قانون مذکور به دانشگاه با توجه به ماده ۱ قانون احکام  دائمی کشور، موضوع در هیأت امنای دانشگاه مطرح و مقرر گردید دستورالعمل مربوطه تهیه و توسط کمیته منتخب هیأت امنا به تایید و تصویب برسد که پس از انجام این امر، مراتب به وزارت علوم اعلام و جهت اخذ ردیف های استخدامی با سازمان اداری و استخدامی کشور از سوی وزارت متبوع مکاتبه گردد.

دبیر هیات رئیسه دانشگاه فنی و حرفه‌ای ادامه داد: همزمان دستورالعمل به مراکز تابعه جهت مشخص شدن واجدین شرایط ارسال شد که تاکنون پرونده ۳۷۰ نفر بررسی شده که پس از  استعلام نظر گزینش و ثبت در سامانه "کارمندیران" جهت اخذ کد استخدامی و انجام مراحل تبدیل وضعیت معرفی خواهند شد.

این مقام مسوول خاطر نشان کرد: تقاضای سایر متقاضیان که مشمول آیین‌نامه و شرایط جذب  نبوده اند نیز با همکاری هیأت امنای دانشگاه، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سازمان امور اداری و استخدامی در دست بررسی است.

سلمانی گفت: مدیران ستادی بالاخص ریاست دانشگاه با تمام توان پیگیر تعیین تکلیف تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی هستند. با عنایت به اینکه تاکنون برای نیروهای قراردادی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کد شناسه از سازمان اداری و استخدامی اخذ نگردیده، نسبت به ورود اطلاعات همکاران در سامانه کارمندیران اقدام لازم صورت پذیرفت.

وی در پایان افزود: در حال حاضر برای ۶۰۰ نفر از کارکنان قراردادی کد شناسه اخذ شده و مابقی طی فرآیند انجام کار است که پس از اتمام، امیدواریم با مساعدت مسوولان وزارت علوم و سازمان اداری و استخدامی کشور، برای این همکاران که بعضاً دارای سوابق خدمتی بالای ۱۰ سال است، مجوز تبدیل وضعیت اخذ شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز