خبرگزاری کار ایران

سرپرست دانشگاه آزاد:

دانشگاه‌ها امروز پایگاه‌ رزم هستند

asdasd
کد خبر : ۶۷۲۰۵۷

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه‌ها را پایگاه‌ رزم عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، طهرانچی در همایش "دفاع همچنان باقی است" که به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس برگزار شد، گفت: دفاع مقدس، تاریخ این مردم است. درست است که نسل ما دفاع مقدس را بخشی از زندگی خودش می‌بیند، ولی برای جوانان جزو تاریخ محسوب می شود. آنهایی که بعد از سال هفتاد به دنیا آمدند، فقط خبر و اثر آن زمان را می شنوند. برخی اوقات می شنویم که چرا شما بر وقایع گذشته آنقدر تاکید دارید؟ زیرا آینده متصل به گذشته است. جامعه ای که دچار فراموشی گذشته شود مسلما بسان فردی است که آلزامیر گرفته و تصوری از  آینده ندارد.

وی افزود: آینده هر ملت براساس گذشته هر ملتی بنا نهاده می شود. پس دفاع بخشی از آینده ماست نه دیروز ما. همانطور که قیام حسینی بخشی از آینده ماست. دقت کنیم الگوی اسلامی پیشرفت و مسیر پیشرفت مردم ما از گذشته شروع شده و با دقت در گذشته می توان آینده را ساخت.

او ادامه داد: وجهه دفاع امروز چند وجهی شده است و حضور ما در منطقه به خواست کسانی که حیات خودشان را درگرو مردم ما می‌بینند الزام است. امروز دشمن با وجهه تمدنی خود فرهنگ ما را نشانه رفته است، نه فقط فرهنگ بلکه دست به سلاح برده است و استاد ما در راه دانشگاه به شهادت می رساند. این سیاهی که بر چهره غرب نشسته بی نظیر است.

او اضافه کرد: پس جبهه دفاع با قطعنامه 598 تمام نشد و جبهه علمی و فرهنگی به وجود آمد و ما امروز در سازمان رزم قرار گرفته ایم. اگر تا دیروز پایگاه رزم تیپ رزمی داشته اما امروز این دانشگاه ها پایگاه های رزم هستند، این یک جهاد است و جها هم نیاز به بسیجی و رزمنده دارد.

همچنین سردار حسین نصیرزاده، فرمانده بسیج مرکز کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه گفت: امروز جنگ صحنه خود را از صحنه های سخت به صحنه های دیگر از جمله صحنه های اجتماعی و فرهنگی کشانده است به همین دلیل بر این باوریم دفاع همچنان باقی است.

 وی ادامه داد: امروز در خاکریز اول دفاع حضور داریم و در خدمت شما خواهیم بود و خطاب به بسیجیان می‌گویم که تا زنده‌ایم رزمنده ایم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز