خبرگزاری کار ایران

محمد سالاری خطاب به شهردار:

عدم تامین اعتبارات سبب مغفول ماندن پروژه‌های اصلی و اجرای برنامه‌های دم‌دستی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۷۲۰۴۴

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر گفت: اگر در برنامه سوم شهرداری تهران به میزان واقعی تامین اعتبارات توجه نشود، در مرحله اجرا ممکن است پروژه‌های دم‌دستی اجرا شوند و پروژه‌های اصلی مغفول بمانند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران در واکنش به برنامه سوم شهرداری تهران که توسط محمدعلی افشانی ارائه شد، ضمن تشکر از توجه ویژه به ماموریت‌های حوزه شهرسازی و معماری در این برنامه گفت: صیانت از باغات، بازآفرینی شهری و توجه به توسعه محله‌ای، ایمنی و صیانت از فضاهای باز موضوعاتی هستند که در این برنامه مورد توجه قرار گرفته و بسیار خرسندیم که با مخالفت نماینده شورای شهر در شورای عالی شهرسازی و معماری و به‌رغم وجود انبوهی از بدهی‌های شهرداری تهران از یک عرصه ارزشمند ۵۰ هکتاری برای آینده شهر صیانت شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه  در برنامه 5 ساله دوم نگرانی تامین اعتبار وجود نداشت، اظهار داشت: با توجه به اینکه اکنون برنامه‌ای برای 5 ساله آینده شهر ارائه می‌شود و برنامه‌های سالانه ما برشی از این برنامه خواهد بود، می‌بایست مجموعه احکام و ماموریت‌ها و پروژه‌ها مورد حسابرسی قرار گیرند و میزان اعتبار برای اجرایی شدن این  مجموعه احکام مشخص شود.

سالاری افزود: لازم است بررسی شود با توجه به وضعیت موجود و ظرفیت‌های شهر تهران آیا امکان تامین اعتبارات وجود دارد و اگر ندارد چه احکامی را باید در اولویت قرار دهیم. چراکه وقتی احکام تصویب  شود اما اعتبارات تامین نشود، پروژه‌های دم‌دستی به اجرا درمی‌آید اما پروژه‌های اصلی مغفول می‌مانند، لذا من از معاونت برنامه‌ریزی شهرداری تقاضا دارم در حوزه مالی کارشناسان حسابرسی برنامه ارائه شده را حسابرسی کنند.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران در ادامه به عدم وجود نظام آماری قابل اعتماد وضعیت موجود اشاره کرد و گفت: در حال حاضر یک نظام آماری قابل اعتماد برای برنامه‌ریزی آینده وجود ندارد در حالی که ما باید درحوزه‌های مختلف به مردم بگوییم وضعیت فعلی چیست و تا آخر برنامه به چه وضعیتی می‌رسد، این موضوع در حوزه‌های کیفی و محتوایی نیز باید احصا و اعلام شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز