خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان غذا و دارو:

نظام سلامت ایران قابل رقابت با بسیاری از کشورهای صنعتی است

کد خبر : ۶۷۱۵۳۱

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: نظام سلامت ایران قابل رقابت با بسیاری از کشورهای صنعتی است و می توان از آن به عنوان یکی از دستاورهای انقلاب اسلامی نام برد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اصغری رییس سازمان غذا و دارو در بازدید از چهارمین نمایشگاه ایران فارما و سومین نمایشگاه کتب علوم پزشکی عنوان کرد: این نمایشگاه حاصل چهار دهه تلاش بعد از انقلاب اسلامی است و سعی شده توانمندی هایی که روی آن سرمایه گذاری شده به مردم نمایش داده شود و زمینه همکاری بیشتری بین صنعت دارو در بخش های مختلف اعم از تولید مواد اولیه، صنایع جانبی، دسته بندی، تولید مواد جوانبی و ... صورت بگیرد. همچنین کسانی که در این زمینه فعال هستند تلاش می کنند دارو های جدید و مورد نیاز را در این نمایشگاه به نمایش بگذارند. علاوه بر این نمایشگاه زمینه ارتباطی بیشتری در این نمایشگاه بین جوامع مختلف ایجاد می کند.

او افزود: این صنعت ارتباط خوبی با دانشگاه ها دارد که زبانزد است. نظام سلامت قابل رقابت با بسیاری از کشورهای صنعتی است و می توان از آن به عنوان یکی از دستاورهای انقلاب اسلامی نام برد.در این شرایط خاص و شرایط تحریم بحث دارو یکی از خطوط دولت است و دولت سعی دارد تا تامین  اولیه صورت بگیرد. امیدواریم با این تحریمات جدید بتوانیم نیازهای دارویی کشور را تامین کنیم و خواهیم کرد.

وی ادامه داد: امسال میزان ترخیص دارو و مواد اولیه آن از گمرک تقریبا معادل آن چیزی است که در سال 96 بوده است همچنین میزان تخصیص ارز بیش از شش ماه اول سال بوده است.

وی افزود: مردم امروز از نظر تامین داروی موردنیاز در شرایط مطلوبی قرار دارند و ظرفیت‌های خوبی در صنعت دارو وجود دارد و می‌توانیم با تمام کشورهای دنیا تبادل دانش و تجربه داشته باشیم ضمن اینکه 97 درصد تولید دارو در داخل کشور انجام می‌شود.

اصغری تاکید کرد: سازمان غذا و دارو حامی تمام شرکت‌های دارویی در زمینه دارورسانی به مردم است.

در ادامه این برنامه محمد سلطانی فر معاون امور مطبوعاتی وزارت ارشاد گفت: 33 ناشر در حوزه کتاب توسط معاونت فرهنگی ارشاد به این نمایشگاه هدایت شدند که هزینه ای بالغ بر 100 میلیون تومان برای حضور این ناشران در این نمایشگاه شکل گرفته تا بتوانند کتابهایشان را با 50 درصد تخفیف ارایه کنند.

وی ادامه داد: سال گذشته 38 نشریه سلامت محور را در نمایشگاه داشتیم ولی امروز بیش از 50 نشریه در حوزه سلامت محور در این نمایشگاه حضور دارند. همچنین ما به طو کل حدود 560 رسانه سلامت محور داریم که فعال هستند. حوزه هیات نظات بر مطالعات دو سیاست دارد که یکی از آن حمایت از نشریات تخصصی و  دومین سیاست در این راستا حمایت از پایگاه های خبری سلامت محور است.

سلطانی فر اضافه کرد: ما در حوزه مجوز خوب پیشرفته ایم اما در حوزه محتوا حتما نیاز به این داریم که وزارت بهداشت و درمان نگاه ویژه ای به این موضوع داشته باشند تا مردم در حال مراجعه به پایگاه های سلامت محور خودشان بدانند بدون مراجعه به پزشک چه داروهایی را می توانند استفاده کنند.

او افزود:ما همچنین تلاش کردیم ارتباط نزدیکی با انجمن اهدای عضو داشته باشیم تا فرهنگ اهدای عضو را بین جوامع خودمان گسترش دهیم. مقدمات این کار انجام شده است تا این فرهنگ بتواند کمک شایانی به کسانی که نیازمند هستند داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز