خبرگزاری کار ایران

معاون اجتماعی وزارت بهداشت:

کانون‌های سلامت با مشارکت اهالی روستا فعال می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۶۷۱۴۸۶

معاون اجتماعی وزارت بهداشت به همراه نماینده شهرستان قوچان و فاروج و مدیرعامل موسسه مالی اعتباری ملل، رییس دانشکده علوم پزشکی اسفراین، رییس شبکه فاروج و فرماندار این شهرستان در حاشیه جلسه مجمع سلامت شهرستان فاروج از روستای خرق بازدید کرد.

به گزارش ایلنا، سید محمدهادی ایازی، معاون اجتماعی وزارت بهداشت در حاشیه این بازدید گفت: مهم‌ترین درخواست نمایندگان و معتمدین روستا راه‌اندازی مرکز جامع سلامت در این روستا است. با توجه به اینکه روستا 1500 نفر جمعیت دارد و در 12 کیلومتری این روستا مرکز جامع سلامت روستای باش محله وجود دارد، بنابراین براساس مقررات شبکه، امکان ایجاد مرکز وجود ندارد، با این وجود مقرر شد که درخصوص شبکه بهداشت شهرستان فاروج، بررسی جامعی صورت گیرد تا با درنظر گرفتن جمعیت ساکن و گردشی این روستا و همچنین وجود کارگاه‌های چوب‌بری و کارکردن قریب به صد نفر در این کارگاه‌ها و همچنین وجود قله شاه‌‌جهان در این منطقه و حضور کوهنوردان برای فتح این قله و ایجاد امکان گردشگری، چنانچه امکان ایجاد مرکز جامع سلامت وجود داشت، این مهم اتفاق بیفتد. 

 
وی درخصوص اقدامات مصوب شده در راستای بهبود شرایط سلامت این روستا اظهار داشت: همچنین مقرر شد تا پیش از بررسی برای ایجاد مرکز جامع سلامت، تعداد بهورزهای این شهرستان از دو نفر به سه نفر افزایش پیدا کند و همچنین پزشک دهگردشی از دو روز به سه روز افزایش داشته باشد.    
 
معاون وزیر بهداشت از انتقال خانه بهداشت این روستا به ساختمان جدید آن که توسط خیّرین ساخته شده خبر داد و درباره راه‌اندازی کانون‌های سلامت این روستا گفت: قرار بر این شد که مدیر اجتماعی شبکه فاروج پیگیری های لازم را جهت فعال کردن کانون‌های سلامت در سطح روستا انجام دهند و کانون‌های دیابت، مادر و کودک و همچنین سالمندان با مشارکت اهالی روستا راه‌اندازی شود.   

ایازی در ادامه افزود: همچنین مقرر شد که هر ماه یا فصل، مجمع سلامت روستای خرق برگزار شود تا مسائل روستا برطرف شده و مسایلی مانند بهداشت محیط و مشکلات آن با مشارکت مردم حل شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز