خبرگزاری کار ایران

در گفتگو با ایلنا مطرح شد؛

فیلم"ابد و یک روز" در کتاب درسی پایه دوازدهم

asdasd
کد خبر : ۶۶۹۵۱۶

مسئول گروه سلامت و تربیت بدنی دفتر تالیف کتب ابتدایی و نظری آموزش و پرورش گفت: فیلم"ابد و یک روز" برای تفهیم آسیب‌های اعتیاد در خانواده‌ها، وارد کتاب درسی شده است.

طیبه ارشاد، مسئول گروه سلامت و تربیت بدنی دفتر تالیف کتب ابتدایی و نظری آموزش و پرورش در رابطه با قید شدن فیلم"ابد و یک روز" در کتب پایه دوازهم به خبرنگا ایلنا گفت: این تصویر به فعالیتی در درسی تحت عنوان "اعتیاد" مربوط می‌شود و در آن فعالیت از دانش‌آموزان خواسته شده که این فیلم را تماشا و درباره موضوع اعتیاد بحث و گفتگو کنند.

وی ادامه داد: در واقع هدف مولف این بوده دانش آموزان با دیدن این فیلم  به بحث و گفتگو در خصوص اعتیاد بپردازند، اینکه چطور اعضای خانواده درگیر اعتیاد می‌شوند و چه اتفاقاتی برای آنها می افتد. در این فعالیت درسی به صراحت بیان شده ما فیلم و فیلمنامه را موضوع گفتگو قرار نخواهیم داد و تنها درباره تاثیر پدیده اعتیاد در خانواده گفتگو می‌کنیم. همچنین دانش آموزان باید این نوع خانواده‌ها را با خانواده‌های سالم مقایسه کنند.

ارشاد بیان کرد: فیلم"ابد و یک روز" در واقع مقدمه‌ای برای ورود بحث اعتیاد دروس است که برای اولین بار در این حجم و به این شکل در کتاب درسی آموزش داده می‌شود. این درس مربوط به یکی از کتب پایه دوازدهم است که دانش آموزان در این سنین تقریباً به یک قدرت تمیز رسیده‌اند تا بتوانند آثار مخرب این مسئله را تشخیص بدهند و راجع به آن گفتگو کنند.

مسئول گروه سلامت و تربیت بدنی دفتر تالیف کتب ابتدایی و نظری آموزش و پرورش گفت: در واقع ما نمی‌خواستیم دانش آموزان به طور مستقیم درگیر این موضوع شوند و یا با افراد معتار برخوردی داشته باشند یا به سایت هایی که ایمن نیستند مراجعه کنند. از این رو معلم به صورت انتخابی این فیلم را برگزیده تا عوامل مخرب اعتیاد را به دانش آموزان تفهیم کند.

او در خصوص دلایل انتخاب فیلم "ابد و یک روز" گفت: هیچ حساسیت خاصی برای انتخاب این فیلم وجود نداشته و شاید به این دلیل که به راحتی می تواند منظور معلم را به دانش آموزان منتقل کند انتخاب شده است مثل بداخلاقی‌های شخص معتاد و مسائلی که در زندگی این افراد وجود دارد. اینطور نیست که ما این فیلم را تایید یا نقد کنیم. دانش آموزان با دیدن این فیلم به بحث و گفتگو در مورد اعتیار با حضور معلمشان خواهند پرداخت. معلمی که آگاه است و آنها را در یک مسیر درست به پیش می‌برد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز