خبرگزاری کار ایران

الهام فخاری مطرح کرد؛

طرح شهر بدون گدا دارای تحلیل دقیق نیست/خودانتقادی از فعالیت‌های کمیسیون اجتماعی و فرهنگی

asdasd
کد خبر : ۶۶۸۶۸۱

رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر با بیان اینکه طرح شهر بدون گدا دارای تحلیل دقیقی نیست، خودانتقادی از فعالیت‌های کمیسیون اجتماعی و فرهنگی را به‌جا دانست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، الهام فخاری (عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر) ظهر امروز در نشست خبری عملکرد یک ساله این کمیسیون با بیان اینکه عملکرد کمیسیون کاستی‌هایی داشته است، گفت: ما 30 نشست گفت‌وگوی اجتماعی با رویکرد (تهران امید دارد) برگزار کردیم و در این نشست‌ها بازخوردهای مثبتی در مجامع بین‌المللی به دست آوردیم.

رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر در پاسخ به این سوال که آیا وعده شهردار در خصوص شهر بدون گدا موضوع عملی است یا خیر، گفت: به نظر من؛ عملی کردن این شعار آن هم ظرف مدت یک سال تحلیل دقیقی ندارد. شاید بتوانیم از نظر فیزیکی و با جمع‌آوری آنها چهره شهر را از گدایان پاک کنیم اما مساله حل نخواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه این مساله نیاز به برنامه مدون و جدی دارد، گفت:‌ کمیسیون اجتماعی و فرهنگی هرگز ادعا نکرده که می‌تواند شهر را یکساله از گدا پاک کند. از نظر ما این رویکرد فقط پاک کردن مساله است.

فخاری با اشاره به فعالیت‌های کمیته اجتماعی در طول این یک سال افزود: ما تلاش کردیم با افزایش همکاری میان انجمن تخصصی صنفی ازجمله انجمن روانشناسان مشارکت مدنی را افزیاش دهیم و حتی به فضاهایی همچون آرامستان به عنوان یک فضای عمومی نگاه کردیم و به دنبال حقوق اجتماعی مردم در رابطه با طرح توسعه دانشگاه تهران بودیم با این حال اگر بخواهم به عملکرد خودمان خودانتقادی داشته باشم، باید بگویم ما نتوانستیم در حوزه سالمندان، زنان و کودکان کار جدی انجام دهیم. امیدوار هستیم سال دوم بتوانیم در این موارد جدی‌تر عمل کنیم.

این عضو شورای شهر ادامه داد: البته باید به این نکته توجه کنیم که در آغاز کار زمانی که ما فعالیت‌هایمان را در کمیته اجتماعی آغاز کردیم هیچ گزارش بایگانی در خصوص اقدامات این کمیته به دست نیاورده و به دنبال کارشناس می‌گشتیم.

فخاری همچنین در خصوص سرانجام شورایاری‌ها و برگزاری انتخابات آنها گفت: ستاد شورایاری‌ها به کار خود ادامه می‌دهد اما تغییرات در ساختار مناطق مصوب شده و در حال انجام است. اما اینکه برای انتخابات دور بعد چه اقداماتی باید صورت بگیرد نیازمند تنظیم کار جدی است و باید ارزیابی کنیم که آیا تغییر در ساختار موجب بهبود وضعیت شورایاری‌ها شده است یا خیر.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز