خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر علوم مطرح کرد:

رصد اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی

asdasd
کد خبر : ۶۶۷۲۲۹

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم با بیان اینکه در حال حاضر زیر ساخت مورد نظر وزارت علوم، توسعه علمی است، بر ضرورت ارتباط پارک‌های علم و فناوری با دانشگاه‌ها تاکید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از وزارت علوم، مسعود برومند معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم در نشست روسای دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری سراسر کشور که در دانشگاه علم و صنعت برگزار شد، برخی موضوعات در حوزه اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را تشریح کرد.

برومند با اشاره به اینکه هر سال و با گذشت زمان نرخ اشتغال دانشجویان افزایش یافته است، مطرح کرد: براساس بررسی‌های انجام شده، در حال حاضر می‌توان به طور کلی به آمار ارائه شده در خصوص اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی از سوی دانشگاه‌ها اعتماد کرد.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم همچنین آماری از میزان اشتغال فارغ‌التحصیلان به تفکیک گروه تحصیلی آن‌ها، ارائه کرد و گفت: در حال حاضر گروه انسانی با ۵۴.۳۱ درصد بالاترین میزان اشتغال را در بین فارغ‌التحصیلان رشته‌های مختلف دارد.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم درباره برنامه‌های آتی وزارت علوم عنوان کرد: از جمله برنامه‌های آینده ما این است که بتوانیم رصد اشتغال را به درستی انجام دهیم.

وی ضمن تاکید بر اینکه در حال حاضر زیر ساخت مورد نظر وزارت علوم، توسعه علمی است، به ضرورت ارتباط پارک‌های علم و فناوری با دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: اکنون ارتباط موثر بین پارک‌های علم و فناوری با دانشگاه‌ها و مراکز رشد جزو ضرورت‌ها است و اگر بتوانیم مکان‌های بلا استفاده را به مراکز رشد تبدیل کنیم، وضعیت دانشجویان کشور بیش از هر زمانی بهبود می‌یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز