خبرگزاری کار ایران

محمدعلی افشانی:

شورا می‌خواهد سریع‌تر برنامه سوم را آماده کنیم/نبود هوشمندسازی عامل فساد در شهرداری و بقیه بخش‌ها/یکی از مشکلات تهران آبیاری فضای سبز است

asdasd
کد خبر : ۶۶۷۱۲۲

شهردار تهران با بیان اینکه شورا می‌خواهد شهرداری سریع‌تر برنامه سوم را آماده کند، تاکید کرد: نبود هوشمندسازی عامل فساد در شهرداری و بقیه بخش‌ها است که وضعیتشان بهتر از شهرداری نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدعلی افشانی (شهردار تهران) در دومین نشست هم‌اندیشی نخبگان شهر تهران با موضوع شهر هوشمند گفت: قطعا توسعه فرایندی پیچیده و تدریجی است، باید فرایندی فکر کنیم اما نتیجه را نیز باید مدنظر قرار دهیم لذا تقاضای من این است که تجارب خود را به صورت مکتوب در اختیار ما قرار دهید.

وی با اشاره به اظهارات یکی از شرکت‌‌‌کنندگان که از شهرداری خواست یک شهر را به صورت الگو انتخاب کنند، اظهار داشت: قطعا توسعه الگوبردار نیست و نمی‌شود آن را کپی کرد و باید شرایط زیست فرهنگی و اجتماعی هر جامعه را باید مدنظر قرار داد.

شهردار تهران ادامه داد: ما زمان زیادی نداریم باید برنامه را باید سریع شروع کنیم و در جریان اجرا اشکالات طرح را برطرف کنیم. شورا هم از ما می‌خواهد سریعتر برنامه سوم را آماده کنیم. اگر بنشینیم که برنامه کاملی نوشته شود که هیچ‌گاه این امر محقق نخواهد شد. 

افشانی با بیان اینکه امروز یکی از عوامل فساد در شهرداری و تمام دستگاه‌های دیگر که بهتر از شهرداری نیستند، نبود هوشمندسازی است، تصریح کرد: در حقیقت افراد به جای اینکه کار خود را بدون مراجعه انجام دهند مجبور هستند برای کارهای مختلف به صورت حضوری. همانطور که تاکسی اینترنتی پدید آمد، پارک‌های حاشیه‌ای هم باید هوشمندسازی شوند به شکلی که فرد از خانه بداند که کجا جای خالی وجود دار و پول آن را پرداخت کند.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات تهران آبیاری فضای سبز است، خاطرنشان کرد: می‌توانیم از هوشمندسازی بهره بگیریم و به این ترتیب مشخص کنیم در چه زمانی و به چه میزانی فضای سبز سطح شهر آبیاری شود. در حوزه روشنایی نیز می‌توان از هوشمندسازی بهره گرفت. مهم این است که یک قدم رو به جلو برداریم و باید تا جایی که ممکن است سریعتر و کم‌هزینه‌تر گام‌های خود را برداریم و تصور نکنیم که به مدینه فاضله می‌رسیم. امیدوارم از تجارب شما نخبگان شهر بتوانیم استفاده کنیم.

شهردار تهران با تاکید بر لزوم همگامی با هوشمندسازی در شهر ابراز داشت: زمانی که در وزارت کشور بودم، از تاکسیرانی برای تعطیلی تاکسی‌های اینترنتی پیش من آمدند. به آنها گفتم باید روش‌هایی کهنه خود را کنار بگذارید و با روش‌های جدید همگام شوید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز