خبرگزاری کار ایران

سردار شرفی خبر داد:

کیفی‌سازی ارائه خدمات انتظامی در کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها در دستور‌کار ناجا

asdasd
کد خبر : ۶۶۶۵۹۸

رئیس پلیس پیشگیری ناجا تاکید کرد: اولویت اساسی پلیس در کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها، کیفی‌سازی ارائه خدمات انتطامی به شهروندان است.

به گزارش ایلنا، سردار محمد شرفی در حاشیه همایش سالیانه کلانتری و پاسگاه‌‌‌های انتظامی استان همدان، هدف از برگزاری این همایش را تحلیلی بر عملکرد یک ساله همکاران در حوزه استان دانست و گفت: انتقال آخرین تدابیر و سیاست‌‌‌های بخش‌‌های سلسله مراتب فرماندهی تا پائین‌‌‌‌ترین سطوح مدیریتی از دیگر اهداف این همایش به شمار می‌‌آید.

وی افزود: خوشبختانه از نظر عملکردی در قالب کلانتری و پاسگاه و نیز پیشگیری از وقوع جرایم، استان همدان عملکرد مطلوبی داشته، همچنین از نظر ارائه خدمات انتظامی به شهروندان نیز اقدامات خیلی خوبی انجام شده که نظرسنجی‌‌های انجام شده، گویای این حقیقت است.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: خوشبختانه رضایت مردم نسبت به خادمان خود در پلیس استان همدان رضایت‌‌‌بخش بوده و من هم به نوبه خود از عنایت مردم و توجه مسئولان در این استان به مجموعه پلیس تشکر می‌‌‌کنم.

شرفی به اتخاذ برنامه‌‌‌های لازم در امر کیفی‌‌‌‌سازی ارائه خدمات در حوزه نیروی انتظامی و نیز الکترونیکی کردن خدمات انتظامی به مردم اشاره کرد و اظهار داشت: به لحاظ سختی رفت و آمد مراجعان، چاره‌‌ای جز الکترونیکی کردن فرایند خدمات به مردم را نداریم البته در این رابطه اقدامات فناوری تعریف شده که می‌‌توان به ایجاد بستر مبادله‌‌ای الکترونیکی بین نیروی انتظامی و قوه قضائیه اشاره کرد که به صورت پایلوت در یکی از استان‌‌ها انجام شده، امیدواریم در هفته ناجا بتوانیم از این سامانه رونمایی کنیم.

وی به پیامکی کردن ارائه خدمات در کلانتری‌‌‌ها و پاسگاه‌‌ها اشاره و تصریح کرد: این اقدام در سطح کشور انجام شده، همچنین مراحل رسیدگی به صورت پیامکی به شاکی و متهم در حال اطلاع‌‌‌رسانی است که این امر موجب شده تا مراجعات ارباب رجوع‌‌ها به کلانتری‌‌ها از ۳۰ میلیون بار به ۲۵ میلیون بار کاهش یابد.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا با اشاره به سنتی بودن سامانه تحلیل جرائم در گذشته خاطرنشان کرد: سامانه جدید تحلیل جرایم پلیس قادر است زمان و مکان وقوع جرم را مشخص و یک پیام به کلانتری ارسال می‌‌‌کند که از این طریق می‌‌‌توان بهتر از گذشته در راستای پیشگیری از وقوع جرم تلاش کرد.

شرفی با اشاره به نگرانی مسئولان در حوزه تحت نظرگاه‌‌‌ها ابراز داشت: برای اطمینان دادن به مردم و مسئولان در بحث رعایت حقوق شهروندی و نیز متهمان، کلیه تحت نظرگاه‌‌‌ها در سراسر کشور به دوربین مدار بسته مجهز کرده‌‌ایم تا سلسله مراتب فرماندهی و دادستان بتوانند هر لحظه این مراکز را پایش کنند.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا با اشاره به ماده ۴۹ آیین دادرسی کیفری در خصوص رعایت حقوق متهمان بیان کرد: فردی که وارد کلانتری می‌‌شود مشخصات آن در سامانه وارد می‌‌‌شود تا مسئولان به صورت آنلاین بتوانند از آنها یک فهرست و گزارش بگیرند.

در ادامه، سردار کامرانی صالح به کسب توفیقات قابل توجه در حوزه‌‌‌های مختلف ماموریتی از جمله مبارزه با مواد مخدر، کالای قاچاق، سرقت و بخش‌‌‌های خدمات‌‌‌رسانی اشاره کرد و یادآور شد: این توفیقات مرهون زحمات و تلاش‌‌‌های شبانه‌‌‌روزی همکاران در مجموعه فرماندهی انتظامی استان است که در این همایش از تعدادی از آنان تجلیل به عمل خواهد آمد.

فرمانده انتظامی استان همدان، تدوین برنامه‌‌های شش ماهه دوم سال جاری را از دیگر اهداف همایش دانست و عنوان کرد: مناسبت‌‌های پیش‌‌رو به ویژه طرح بازگشایی مدارس، مراسمات محرم، اربعین، هفته نیروی انتظامی و نیز هفته دفاع مقدس از مهمترین این برنامه‌‌ها به شمار می‌‌آید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز