خبرگزاری کار ایران

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش:

سند جامع توسعه و تامین فرهنگ نماز در مراکز آموزش و پرورش اجرا می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۶۵۵۴۶

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش از اجرای سند جامع توسعه و تامین فرهنگ نماز در مراکز آموزش و پرورش خبر داد.

به‌ گزارش ایلنا، محمدرضا مسیب‌زاده در آیین تجلیل از دانش‌آموزان برگزیده استانی مسابقات قرآن، عترت و نماز، گفت: قریب به ۵۰ فعالیت‌مختلف در حوزه قرآن، عترت و نماز در وزارت آموزش و پرورش برنامه‌ریزی، پیش‌بینی و اجرا می‌شود که مسابقات قرآنی، اردوهای قرآنی، طرح‌های مختلف الگوی تلاوت، طرح‌های گفت و گو قرآنی، بحث مجامع، پاسخ‌گویی به شبهات و سوالات دانش‌آموزان از جمله این فعالیت‌ها است.

مسیب‌زاده گفت: طی سه سال گذشته ۱۱ عنوان کتاب همراه با ترجمه و همچنین بخشی با عنوان ایستگاه اندیشه به منظور حفظ موضوعی قرآن تهیه شد.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش افزود: طرح امام‌شناسی و برش‌هایی از مقاطع زندگی ائمه اطهار متناسب با سنین دانش آموزان به عنوان بهترین الگو، در حوزه عترت انتخاب شده و در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفته و در هر استان دبیرخانه‌ای به منظور انتخاب و معرفی یک امام برای استان مربوطه و آشنایی دانش‌اموزان با سیره ائمه در نظر گرفته شده است.

او از اجرایی شدن سند جامع توسعه و تامین فرهنگ نماز در مراکز آموزش و پرورش خبر و ادامه داد: نخستین گام در این حوزه، راه‌اندازی طرح مبین(مدیریت برنامه یاوران نماز) با آموزش عملی مدیران مدارس به منظور برپایی نماز جماعت و انس با قرآن در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: ۷۵۰ مرکز دارالقران به عنوان جایگاهی برای آموزش تخصصی قران علاوه بر کتب و آموز‌های درسی در حال فعالیت هستند.

مسیب‌زاده گفت: فعالیت‌های فراگیر تنها مختص به حافظان و دانش‌موزان قرآنی نبوده بلکه اکنون این فعالیت‌ها برای ۱۳.۵ میلیون دانش‌آموز در کشور انجام می‌شود اما لازم است که فعالیت‌های فراگیر اثربخش و تاثیرگزار باشد.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش افزود: تنها مسابقات قرآنی در وازرت مدنظر نیست، مسابقات قرآنی هدف نیست و تنها یکی از فعالیت‌های این وزارتخانه است و مسابقات به عنوان یک ابزار سعی بر شناسایی و ارتقا سطح علمی دانش‌آموزان دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز