خبرگزاری کار ایران

استاندار تهران:

آسیب‌های اجتماعی در جلسات باید شفاف مطرح شوند

asdasd
کد خبر : ۶۶۵۱۳۶

استاندار تهران گفت: به عنوان مدیران جامعه باید توان تحمل داشته باشیم و موضوع آسیب‌های اجتماعی باید در این جلسات شفاف مطرح شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدحسین مقیمی استاندار تهران در جلسه کارگروه تخصصی اجتماعی و فرهنگی استان تهران که در استانداری برگزار شد ،گفت:‌ باید قبول کنیم که خشونت و آسیب در جامعه وجود دارد تا راهکاری برای رفع آسیب‌ها پیدا شود.

او افزود: آسیب‌های اجتماعی از واقعیت‌های جامعه و با تلخی‌هایی همراه است، اما به این معنی نیست که جامعه از ارزش‌ها خالی شده است.

مقیمی با تاکید بر اینکه افراط و تفریط اگر افزایش پیدا کند، جامعه از منحنی نرمال خود خارج می‌شود گفت: کار مدیریت اجتماعی کنترل منحنی نرمال در جامعه است تا آسیب اجتماعی از حد خود بیشتر نشود. با افزایش افراط و تفریط جامعه از منحنی نرمال خارج می‌شود. فرد افراطی که جامعه را به هم می‌زند نباید با سایر افراد مقایسه شود.

استاندار تهران با اشاره به اینکه در آسیب‌های اجتماعی به دنبال بازگرداندن جامعه به شرایط تعادل هستیم گفت: در جامعه غیرمتعادل آسیب‌ها اثرگذاری بیشتری دارند. به عنوان مدیران جامعه باید توان تحمل داشته باشیم و موضوع آسیب‌های اجتماعی باید در این جلسات شفاف مطرح شوند.

مقیمی گفت: برای تصمیم‌گیری نسبت به کنترل آسیب‌ها فردا نسبت به امروز دیر است و همین امروز باید به دور از شتاب‌زدگی در این رابطه تصمیم‌گیری کنیم.

استاندار تهران در ادامه جلسه با اشاره به اینکه دستگاه‌های استان تهران ملزم به ارائه برنامه در هفته فرهنگی هستند، گفت: اینکه فرمانداران و مدیران شهرستان‌ها برگزاری هفته فرهنگی را با بیشترین میزان اثرگذاری در جامعه در برنامه کاری خود قرار دهند مهم است. این برنامه‌ها در شهرستان‌های استان نباید تنها به برنامه‌های فرهنگ و ارشاد محدود شود.

او در ادامه گفت:‌ همه دستگاه‌ها در جهت پربار شدن برگزاری هفته فرهنگی به میدان بیایند و مدیران و فرمانداران باید در جامعه جنب و جوش ایجاد کرده و در همه روزهای این هفته از صبح تا شب برنامه فرهنگی اجرا شود.

مقیمی گفت: هفته فرهنگی فرصت خوبی برای تشریح ارزش‌های فرهنگی و اسلامی در مدیریت مصرف، فرهنگ ترافیک، مراودات اجتماعی و همچنین کشاورزی است. بانوان، مادران در خانواده و دانش آموزان در مدارس مخاطب مهم این بخش هستند تا آموزش‌ها در جامعه نهادینه شود.

استاندار تهران تاکید کرد: برگزاری هفته فرهنگی فرصتی برای به تصویر کشیدن ظرفیت‌های فرهنگی، گردشگری، صنعتی، پژوهشی، علمی و کشاورزی شهرستان‌ها است و باید با اجرای برنامه‌های مناسب از فرصت این هفته بیش از پیش استفاده کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز