خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز برنامه‌ریزی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد:

افزایش ۵ هزار نفری مربیان پرورشی در سال تحصیلی جدید

asdasd
کد خبر : ۶۶۳۸۴۳

رئیس مرکز برنامه‌ریزی و نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش از افزایش ۵ هزار نفری مربیان پرورشی در سال تحصیلی جدید خبر داد.

به گزارش ایلنا، اسفندیار چهاربند رئیس مرکز برنامه‌ریزی، نیروی انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استان‌های سراسر کشور که در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد، اظهار کرد: انتظارات معلمان، مدیران اولیا و دانش‌آموزان هرکدام با هم متفاوت است با توجه به همه موارد، زیرساخت‌های لازمه برای آغاز مهرماه را فراهم کردیم.

وی با بیان اینکه در بحث جذب نیروهای جدیدالاستخدام بر اساس بومی پذیری توزیع شده‌اند، افزود: در برخی پست‌ها و رشته‌ها، جذب داوطلب کافی وجود ندارد لذا باید برای الگوی توسعه  آموزشی، چاره‌ای اندیشیده شود.

چهاربند ادامه داد: در بحث مدیریت بوم‌گزینی، ادارات کل باید به‌گونه ای عمل کنند که امکان بیشترین جذب افراد مستعد و علاقه‌مند فراهم شود و علاوه بر آن عدالت آموزشی نیز با به‌کارگیری نیروهای بومی بیش از گذشته تحقق و توسعه یابد.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی، نیروی انسانی و فناوری اطلاعات آموزش و پرورش اظهار کرد: امسال بوم‌ها را تعریف می‌کنیم و اگر جواب ندهد، مسیر بعدی را انتخاب می‌کنیم البته در قسمت خانم‌ها مشکلی نیست اما در بخش آقایان، آمار داوطلبانی که شرایط را دارا بودند کمتر از میزان مورد نیاز بود.

وی افزود: اولویت اصلی آموزش و پرورش این است که هیچ کلاسی در مهرماه بدون معلم نماند؛ بنابراین در همین خصوص و در راستای تحقق تفویض اختیار، مسئولیت تشخیص و به‌کارگیری نیروهای جدیدالاستخدام با استان‌هاست و ستاد تنها سقف نیروها را مشخص می‌کند.

چهاربند از افزایش ۵ هزار نفری نیروهای حوزه پرورشی نسبت به سال قبل خبر داد و تصریح کرد: تعدیل مربی پرورشی قابل قبول نیست و این موضوع از طریق معاونت پرورشی وزارتخانه کنترل می‌شود لذا با توجه به سیاست‌های جدید آموزش و پرورش، اگر در جایی نیروی آموزشی مازاد وجود داشته است، می‌تواند در قسمت پرورشی فعالیت کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز