خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان امور اجتماعی کشور:

فساد جنسی زائران عراقی در کشور از سوی مسوولان استانی تایید نشده‌است

asdasd
کد خبر : ۶۶۳۷۲۱

رئیس سازمان امور اجتماعی کشور گفت:‌ مسوولان استانی شهرهای مذهبی کشورمان فساد زائران عراقی را تایید نکرده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، تقی‌ رستم‌وندی در حاشیه نشست شورای اجتماعی کشور در رابطه با خبرهای اخیر مبنی بر اینکه زائران عراقی به صورت سازمان‌یافته در کشور فساد می‌کنند، گفت: از سال‌های گذشته به صورت موردی مواردی از فساد زائران عراقی در شهرهای مذهبی کشور گزارش می‌شد، اما اینکه یک شبکه سازماندهی شده در این زمینه فعالیت کند، صحت ندارد.

او افزود: ممکن است فساد جنسی به صورت موردی وجود داشته باشد، مسوولان استانی هم این مورد را تایید نکرده‌اند همچنین حضور گردشگر در هر کشور در کنار شکوفایی اقتصادی ممکن است، پیامدهای اجتماعی منفی داشته باشد.

رئیس سازمان امور اجتماعی کشور تاکید کرد که در حوزه جنگ اقتصادی و عملیات روانی دشمنان حساب ویژه‌ای کرده‌اند، بنابراین باید با نگاه شک و تردید به این اخبار ورود پیدا کنیم.

رستم‌وندی در ادامه با اشاره به اینکه تحولات اجتماعی هشت ماه گذشته در جلسه امروز بررسی شد، گفت: از دی ماه 96 ناآرامی‌ها و اعتراضاتی در کشور شکل گرفت که با یک فاصله زمانی کوتاه آرام شد و در بستر قانونی قرار گرفت.

او افزود: دستگاه‌های امنیتی و نظامی و جامعه‌شناسان این تحولات را بررسی کردند و شناخت ماهیت این ناآرامی‌ها را در محافل علمی و رسانه‌ها مورد بررسی قرار دادند. امروز در جلسه شورای اجتماعی مجموعه منسجمی از دیدگاه‌های صاحب‌نظران و اساتید دانشگاه به صورت دسته‌بندی ارائه شد.

رستم‌وندی تاکید کرد که جمع‌بندی‌ها شده و باید تلاش شود اطلس مسائل اجتماعی کشور تهیه تا بر مبنای آن نارضایتی‌های اجتماعی شناسایی شود.

او در ادامه گفت: جلسه بعدی آسیب‌های اجتماعی در حضور رهبری احتمالا در آبان ماه است و در این جلسه گزارشی از پیشرفت کار در حوزه‌های مختلف آسیب‌ها ارائه شده و یکی از آسیب‌ها به صورت خاص مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

او در ادامه گفت: باید شناخت دقیقی از افکار متنوع در سطح جامعه داشته باشیم چراکه در کشور تنوع قومی و نژادی وجود دارد اگرچه که با وجود این تنوع جامعه از انسجام بالایی برخوردار است.

او در ادامه گفت: باید با رصد تحولات در حوزه نارضایتی‌ها اجازه ندهیم این هسته‌های خاموش و نهفته تبدیل به ناامنی سیاسی و اجتماعی شود تا امنیت کشور به خطر بیفتد.

رستم‌وندی در پایان گفت:‌ تلاش دشمن این است که از ظرفیت نارضایتی‌ها استفاده کنند تا به اهداف خود برسند. آمریکا و برخی کشورهای منطقه اعلام کرده بودند که قصد دارند جامعه ما را به سمت فروپاشی از درون حرکت دهند اما تحولات چند ماه اخیر نشان داد که مردم با انسجام خود در مقابل تحریکات بیرونی مقابله کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز