خبرگزاری کار ایران

ادامه بادهای ۱۲۰ روزه در سیستان/کاهش دما در استان‌های شمالی کشور

asdasd
کد خبر : ۶۶۲۹۲۱

کارشناس سازمان هواشناسی از کاهش چند درجه‌ای دما در روزهای آینده خبر دارد.

به گزارش ایلنا، امیر سرکرده گفت: مدل ها و نقشه های هواشناسی نشان می دهد در سه روز آینده در غالب نقاط کشور آسمانی صاف و آفتابی پیش‌رو داریم ، هر چند در ساعات آینده رشد ابر و باران پراکنده در استان مازندران بویژه در ارتفاعات دور از انتظار نیست.

وی افزود: از امشب هم با شمالی شدن جریانات هوا و با عبور موج تراز میانی جو ، شرایط رشد ابر و بارش های پراکنده از فردا در بخش هایی از گیلان ، مازندران ، گلستان و ارتفاعات شرقی استان تهران و سمنان مهیا خواهد بود.

سرکرده ادامه داد: از فردا تا روز دوشنبه انتظار کاهش دما بین ۳ تا ۶ در جه را در استان های سالی خزر و بخش هایی از نوار شمالی کشور خواهیم داشت که بطور حتم این شرایط بر دامنه های جنوبی البرز از جمله تهران تاثیرگذار خواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: پدیده غالب در نوار شرقی کشور به ویژه زابل وزش بادهای ۱۲۰ روزه است و این شرایط تا دوشنبه هفته آینده به قوت خود باقی خواهد ماند.

وی ادامه داد: بامداد جمعه سرعت وزش باد در زابل به ۷۱ کیلومتر در ساعت رسیده است که باعث ایجاد مشکلاتی در تردد ریلی و جاده ای و همچنین کیفیت هوا می شود.

به گفته وی، در دیگر مناطق کشور هم جوی آرام خواهیم داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز