خبرگزاری کار ایران

مرعشی در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد:

اصلاح‌طلبان تمایلی به خروج هاشمی از شورا ندارند/در انتخاب شهردار شانس نیاوردیم

asdasd
کد خبر : ۶۶۲۷۸۴

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران با بیان اینکه قانون منع بکارگیری بازنشستگان مشمول شهردار تهران می‌شود، گفت:‌ شورای پنجم از نظر شهردار بدشانسی آورد. شورای پنجم و اصلاح‌طلبان موافق رفتن آقای هاشمی از شورا نیستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا سه ماه از فعالیت شهردار جدید می‌گذارد اما به نظر می‌رسد از نگاه بسیاری از مجریان قانون؛ محمدعلی افشانی مشمول قانون جدید منع بکارگیری بازنشستگان شده و باید از شهرداری تهران خداحافظی کند. با وجود آنکه مشاور پارلمانی شهردار و اعضای شورای شهر هنوز نظر قطعی نداده و معتقدند شهردار تهران مشمول این قانون نشده و  افشانی بازنشسته نیست، اما اظهارات اخیر لاریجانی (رئیس  مجلس شورای اسلامی) روی رفتن شهردار صحه گذاشته است.

سیدحسین مرعشی (فعال سیاسی اصلاح طلب و معاون رئیس دولت اصلاحات) نیز با بیان اینکه قانون منع بکارگیری بازنشستگان مشمول محمدعلی افشانی (شهردار تهران) می‌شود، به ایلنا گفت: آقای افشانی از دولت بازخرید شده و سنوات خود را به یک صندوق بازنشستگی خصوصی منتقل کرده است و در آن صندوق بازنشسته محسوب می‌شود. قانون تا هفته آینده ابلاغ می‌شود.

مرعشی در رابطه با کاندیداتوری محسن هاشمی (رئیس شورای شهر) به عنوان شهردار بعدی تهران نیز تصریح کرد: آقای محسن هاشمی کاندیدای شهرداری تهران نیست چراکه اکثریت شورا ازجمله اصلاح طلبان معتقند آقای هاشمی باید در شورا باقی بماند.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران افزود: من معتقدم که باید بهترین فرد به عنوان شهردار تهران انتخاب شود تا بتواند جای خالی آقای افشانی  و نجفی را پرکند. حال این بهترین شهردار هر کسی می‌تواند باشد، اما ترجیح ما این است که شهردار بعدی از بیرون شورا انتخاب شود.

این فعال سیاسی و معاون رئیس دولت اصلاحات در پاسخ به این سوال که آیا تصور می‌کند پس از گذشت یک سال از عملکرد شورای پنجم،  لیست امید عملکرد موفقیت‌آمیزی داشته است؟ گفت: از نظر من لیستی که تحت عنوان لیست امید برای شورای پنجم بسته شد هیچ مشکلی نداشته و شورای پنجم تا امروز شورای خوبی بوده است. اما به نظرم، در مجموع به لحاظ شهردار ما بدشانسی آوردیم، دو شهردار خوب انتخاب کردیم، اما نتوانستند به دلایلی به کار خود ادامه دهند.

وی در انتها به شوخی ادامه داد: شعار ما در انتخابات بعدی این خواهد بود سالی سه شهردار انتخاب می‌کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز