خبرگزاری کار ایران

در گفتگو با ایلنا اعلام شد؛

بکارگیری بیش از ۱۴ هزار خودرو برای سرویس مدارس

asdasd
کد خبر : ۶۶۲۵۲۲

رئیس انجمن اولیا مربیان استان تهران آمار خودروهای آماده به کار برای سرویس رفت و آمد دانش آموزان در مهرماه را اعلام کرد.

سید صدرا خوشقدم‌ (رئیس انجمن اولیا مربیان استان تهران) با اشاره به آمار نهایی خودروهای آماده به کار برای سرویس رفت و آمد دانش آموزان به خبرنگار ایلنا گفت: مطابق با آمار موجود در سال جاری تاکنون تعداد ۱۴ هزار و ۶۸۷ خودرو در سامانه هوشمند سرویس مدارس ثبت نام شده است و با توجه به اینکه سامانه به منظور ثبت نام رانندگان متقاضی باز است احتمال افزایش تعداد رانندگان تا قبل از آغاز سال تحصیلی وجود دارد. متعاقب آن افزایش تعداد راننده‌ها و تعداد خودروها نیز افزایش خواهد یافت و آمار نهایی تعداد خودرو ها پس از نهایی شدن ساماندهی رانندگان و مشخص شدن مسیرهای خودروهای سرویس مدارس توسط پیمانکاران اعلام خواهد شد.

وی در خصوص روند آموزشی رانندگان سرویس های مدارس بیان کرد: این آموزش‌ها در دو بخش آموزش‌های حرفه‌ای و آموزش‌های مربوط به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی انجام می‌شود. آموزش‌ها در حیطه های رفتاری, حرفه‌ای, ارتباط موثر و ... از طریق پیمانکاران تاکسیرانی و پلیس راهور انجام خواهد شد. 

خوشقدم ادامه داد: به منظور برخورداری رانندگان از این آموزش‌ها در دوره‌های مربوط شرکت کرده و آموزش‌های تکمیلی را طی سال تحصیلی دریافت می‌کنند.

او در خصوص هزینه هر دانش‌آموز برای سرویس رفت و آمد مدارس توضیح داد: نرخ مصوب برای هزینه سرویس خودرو دانش آموزی مطابق روال قانونی، اداره انجمن اولیا و سازمان  مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی نسبت به ارایه پیشنهاد افزایش نرخ در کارگروه موسوم به ماده ۱۸ اقدام و از طریق مصوبه این کارگروه نرخ پیشنهادی به شورای شهر ارسال می شود و پس از تصویب و تایید فرمانداری تهران نرخ‌های اعلامی به مدارس ارسال و در معرض دید اولیا قرار داده می شود. همچنین نرخ سرویس در سایت اداره کل آموزش و پرورش نیز قرار می‌گیرد و از این طریق والدین می توانند آن را رویت کنند.

خوش قدم بیان کرد: با توجه به مصوبه کارگروه ماده ۱۸ شهر تهران و مطابق با اصلاحیه دستورالعمل سرویس مدارس و اختیاراتی که به این کارگروه داده شده برای تبدیل خودروهای پراید فرسوده مدت سه سال مهلت داده شده که این مهلت از مهرماه سال ۹۶ آغاز شده است و مطابق با مصوبه موجود اینگونه خودروها می‌بایست پس از سه سال به طور کامل نوسازی شود.

رئیس انجمن اولیا و مربیان تهران در پایان تاکید کرد: در وهله اول خودرو های ماقبل سال ۸۶ از چرخه حمل و نقل دانش آموزان کنار گذاشته می‌شود, لازم به ذکر است خودروهایی که راننده آنان خانم‌های سرپرست خانوار می‌باشند از شمول این قانون مستثنی هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز